Еврокомисията съобщи, че е започнало задълбочено разследване на планираното сливане между италианско-американския автомобилостроител „Фиат Крайслер“ (FCA) и френския концерн PSA – компанията майка на „Пежо“.

Брюксел се опасява, че този съюз може да навреди на конкуренцията. Сливането на двете групи ще създаде четвъртия по големина световен автомобилостроител след японския „Тойота“, германския „Фолксваген“ и южнокорейския „Хюндай“.

„Фиат Крайслер“ и PSA имат силни позиции на пазара за търговски миниванове, каза зам.-председателят на ЕК за конкуренцията Варгрете Вестагер. Комисията трябва да приключи разследването до 22 октомври.

В „Берлемон“ смятат, че сливането може да намали конкуренцията при леките превозни средства за търговски цели под 3,5 тона в 14 страни от ЕС - Белгия, Хърватия, Чехия, Испания, Франция, Гърция, Унгария, Италия, Литва, Люксембург, Полша, Португалия, Словакия и Словения, както и във Великобритания. Тези коли са наричани разговорно у нас „баничарки“.

В много от споменатите страни двете компании държат големи пазарни дялове, както и най-голямото многообразие от марки и модели от всякакви размери, изтъкват от ЕК.

Оборотът на двете групи през 2019 година е бил общо 170 милиарда евро, а продадените коли - близо 8 милиона. Те имат намерение да приключат сливането си до края на този или началото на 2021 г.

В момента „Фиат Крайслер“ заема 8-о място сред световните автопроизводители. Италианско-авериканската компания притежава марките „Абарт“, Алфа Ромео“, „Крайслер“, „Додж“, „Фиат“, „Фиат прфешънъл“, „Джип“, „Ланча“, „Мазерати“ и РАМ.

PSA е на десето място. Собственост на французите са „Ситроен“, DS, „Пежо“, „Опел“ и „Воксхол“.