Една от най-големите компании за фотоапарати - Olympus - продава този сегмент на бизнеса си, съобщи БиБиСи.

Причината - сривът в пазара на самостоятелните дигитални камери. През последното десетилетие напредъкът в смартфон фотографията систематично елиминира DSLR-ите като потребителски продукт.

През последните три години японската компания е регистрирала само загуби.

Olympus е основана преди над 100 години - през 1919 г. Първата им камера, Semi-Olympus I, излиза през 1936 г. В следващите няколко десетилетия компанията става лидер на пазара. През 80-те достига своя пик. Още в края на миналия век тогавашният президент на компанията Тсуйоши Кикукава предвижда бъдещият успех на дигиталните камери и Olympus е сред първите компании, които предлагат подобен продукт - първата им дигитална камера е с впечатляващите 0,8 мегапиксела сензор, излязла на масовия пазар през 1995 г.

През годините компанията винаги е била иноватор - с миниатюрни за времето си аналогови фотоапарати, качествена оптика, разработването на безогледалния клас, който е между "сапунерките" и пълноразмерните DSLR-и.

 

Но масовият потребител вече снима със смартфона си, а професионалният пазар е твърде малък. Друг проблем се оказа решението им да не обръщат сериозно внимание на видеофункционалностите в камерите си.

Добрата новина е, че купувачът - Japan Industrial Partners - ще се стреми да използва и развива разработените през последните години иновации в оптиката.