Френският козметичен гигант "Л'Ореал" (L'Oreal) обяви в събота, че премахва думи като "избелващ" от продуктите си на фона на антирасистките протести по света, предаде Франс прес, съобщава БТА.
"Л'Ореал" реши да премахне думите бял/избелващ и светъл/изсветляващ, от всичките си продукти за изравняване на кожата, съобщи компанията.
От индийското и бангладешкото подразделение на "Юниливър" (Unilever) обявиха в четвъртък, че ще сменят името на местната си марка кремове "Светла и прекрасна" за изсветляване на кожата по същата причина.
Англо-нидерландската компания "Юниливър", която според информации има приход от 500 милиона долара от продукта в Индия миналата година, каза, че ще спре да използва думата "светъл" в името на крема, тъй като отдава значимото на всички нюанси на кожата.
Няколко компании, включително "Л'Ореал", бяха критикувани напоследък за продуктите си за изсветляване на кожата след разрастването в света на движението "Животът на чернокожите има значение" след убийството при арест на афроамериканеца Джордж Флойд в САЩ миналия месец.
"Джонсън енд Джонсън" (Johnson & Johnson) съобщи миналата седмица, че ще спре да продава в Азия и Близкия изток някои продукти "Нютроджина" (Neutrogena) и "Клиър енд Клиър" (Clean & Clear), рекламирани като намаляващи черните точки.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни