Article_top

Литовският медиен регулатор съобщи днес, че е забранил излъчванията на държавния руски телевизионен канал Russia Today (RT), предаде Асошиейтед прес. Същото решение, взе съседна Латвия миналата седмица.

Комисията за радио и телевизия на Литва заяви, че решението от днес следва препоръка на литовското външно министерство, която е мотивирана от това, че руснакът, за който се смята, че контролира RT, Дмитрий Кисельов е в черен списък от Европейския съюз.

„Това решение е мотивирано не от нарушения, а от факта, че г-н Кисельов е в списъка на лицата, подложени на санкции от ЕС. Същото решение беше взето в Латвия и сега - в Литва “, каза Мантас Мартисий, председател на литовската комисия.

Забраната включва пет различни RT канала: RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary и RT Documentary HD.

Кисельов беше в списъка с санкции на ЕС заради ролята му в насърчаването на кремълската пропаганда в подкрепа на анексирането на Крим от Русия през 2014 г. от Украйна, отбелязва АП.

Той оглавява държавната медийна група „Россия сегодня“ (Русия днес - б.р.), която включва агенция „РИА Новости“ и информационната служба „Спутник“, насочена към чуждестранната аудитория.

Латвия оправда забраната си по същия начин на 30 юни. Тя призова всички останали държави членки на ЕС да последват примера ѝ, като забранят RT.

В отговор на решението на Латвия Кисельов заяви, че никога не е отговарял за RT и предложи Латвия да се извини на канала и да го пусне отново в ефир.

RT се приема в Латвия и в балтийските съседи Естония и Литва предимно като кремълски пропаганден инструмент, целящ да повлияе на значителното етническо руско малцинство в региона.

Ключови думи
 

Литовският медиен регулатор съобщи днес, че е забранил излъчванията на държавния руски телевизионен канал Russia Today (RT), предаде Асошиейтед прес. Същото решение, взе съседна Латвия миналата седмица.

Комисията за радио и телевизия на Литва заяви, че решението от днес следва препоръка на литовското външно министерство, която е мотивирана от това, че руснакът, за който се смята, че контролира RT, Дмитрий Кисельов е в черен списък от Европейския съюз.

„Това решение е мотивирано не от нарушения, а от факта, че г-н Кисельов е в списъка на лицата, подложени на санкции от ЕС. Същото решение беше взето в Латвия и сега - в Литва “, каза Мантас Мартисий, председател на литовската комисия.

Забраната включва пет различни RT канала: RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary и RT Documentary HD.

Кисельов беше в списъка с санкции на ЕС заради ролята му в насърчаването на кремълската пропаганда в подкрепа на анексирането на Крим от Русия през 2014 г. от Украйна, отбелязва АП.

Той оглавява държавната медийна група „Россия сегодня“ (Русия днес - б.р.), която включва агенция „РИА Новости“ и информационната служба „Спутник“, насочена към чуждестранната аудитория.

Латвия оправда забраната си по същия начин на 30 юни. Тя призова всички останали държави членки на ЕС да последват примера ѝ, като забранят RT.

В отговор на решението на Латвия Кисельов заяви, че никога не е отговарял за RT и предложи Латвия да се извини на канала и да го пусне отново в ефир.

RT се приема в Латвия и в балтийските съседи Естония и Литва предимно като кремълски пропаганден инструмент, целящ да повлияе на значителното етническо руско малцинство в региона.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките на правителството и щаба за справяне с пандемията?