Смартфоните на Sony най-после излизат на печалба, сочат данните от второто тримесечие на годината. Компанията е доставила 800 000 смартфона, само със 100 000 по-малко от същия период на 2019 г. - което, имайки предвид ефекта на световната пандемия, е несъмнен успех за японската компания.

В добавка компанията е удвоила доставките спрямо първото тримесечие на годината. Очаква се за пръв път от 4 години насам 2020-та да е печеливша за тях.

През последните години Sony загуби мястото си в челната петица на производители на смартфони, въпреки че не изкарваше лоши модели и държеше цените сравнително достъпни. Проблемът бе, че те и не изпъкваха с нищо - флагманите винаги бледнееха пред конкуренцията, средният клас дълго запази огромните чела и основи на екрана, докато другите ги премахнаха.

А най-голямата грешка бе, че години наред Sony не влагаха нищо от бизнеса си с камери в смартфоните си. Сензорите и обективите винаги бяха на ниво, но не можеха да се сравнят с тези на Huawei, iPhone и Samsung. Като се има предвид, че Sony са един от най-известните и популярни производители на професионални камери, това изглеждаше като груба грешка.

Тази година обаче те поправиха това с новия си флагман Sony Xperia 1 ii, който включваше прекрасни сензори и Pro-мод на работа, взаимстван именно от DSLR-ите на компанията. Флагманът бе зареден с очаквания топ-хардуер, но и въоръжен с необичайна форма (в съотношение 21:9) и малко по-достъпна цена от топ-моделите на другите компании.

Разбира се, по време на пандемията интересът към флагманите спадна, и повечето хора купуват бюджетния и средния клас, където Sony има още повече конкурентни устройства.