Днес Столичният общински съвет обсъди и прие редица промени в градския транспорт на София след бурни дебати.

Целта на предложенията внесени от управляващите, е да се оптимизира транспортната схема след влизането в експлоатация на третия лъч на метрото - засега от "Красно село" до "Хаджи Димитър".

Променят се маршрутите на тролейбусните линии №7 и №8, така че да се запази връзката на Сточна гара с южните квартали.

Ще бъде открита нова тролейбусна линия №3 (Надлез "Надежда" - УМБАЛ "Св. Анна"), която ще подпомага линия №5.

Въпреки бурни дискусии между управляващи и опозиция, общинските съветници се обединиха зад някои решения. 

Автобусната линия 306 се закрива, защото се припокрива с 95% с линия 5. Постигна се съгласие и за закриване на 4-те нощни линии в столицата поне до края на 2020 г.

Управляващите дори одобриха идеята на ДБ да се удължи курса на автобус 66 до "Алеко", улеснявайки достъпа до Витоша.

Бурен дебат предизвика споделената автобусна линия 21/22, обслужваща селата Войнеговци и Подгумер. Предлага се линията да бъде разделена на две и да се обслужва от частен транспортен оператор. 

"Което се базира също и на предложение, както на кметове на села, така и на граждани", каза Християн Петров от групата на ГЕРБ и СДС.

Независимият Борис Бонев обвини ГЕРБ в лобизъм:

"Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели".

От ДБ пък изтъкнаха, че са подали сигнал за "схемата за източване на средства", както те определят концесията на автобусните линии от фирмата "МТК Гроуп". Според тях чрез тази концесия СО ще плаща с 50 ст. повече на километър, което за 8 години би било 22 млн. лв. допълнителни разходи.

Симеон Ставрев от ДБ предложи вариант - линия 21 да се обслужва от концесионера, а линия 22 да се поеме от "Столичен Автотранспорт".