Южнокорейският производител на смартфони Samsung, досега шампион в продажбите на смартфони, започва да доближава основния си конкурент Apple и в печалбите, сочат данните на Strategy Analytics.
Пропастта между двете компании намалява - за последното тримесечие Samsung държи 32,6% от печалбите на световния пазар, а Apple - 60,5%. Но през миналата година американската компания хвана 66,9% от печалбата за третото тримесечие.
Причината за това е фактът, че Apple продава почти изключително само флагмани - смартфони от най-високия ценови клас. При тях и печалбата е най-висока. В контраст на това, Samsung има широко портфолио от бюджетни устройства и такива от среден клас, където печалбите на бройка са много по-ниски.
Това, което е изтикало южнокорейската компания нагоре, са най-вече новите им 5G устройства - те започнаха поддръжка на петото поколение мрежа далеч преди iPhone - и трите им модела смартфони със сгъваем дисплей. Макар да имаха своите неволи с първия модел Galaxy Fold, и цената да разколебава повечето потребители, компанията продължи да влага в новият тип устройство и това води до по-високи печалби.
Samsung, разбира се, продължава да е най-големият производите на смартфони в света - 21,9% от доставените през последното тримесечие са тяхно дело. Следват Huawei с 14,1%, въпреки американските санкции, Xiaomi с 12,7% и Apple с 11,9%.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни