Южнокорейският производител на смартфони Samsung, досега шампион в продажбите на смартфони, започва да доближава основния си конкурент Apple и в печалбите, сочат данните на Strategy Analytics.

Пропастта между двете компании намалява - за последното тримесечие Samsung държи 32,6% от печалбите на световния пазар, а Apple - 60,5%. Но през миналата година американската компания хвана 66,9% от печалбата за третото тримесечие.

Причината за това е фактът, че Apple продава почти изключително само флагмани - смартфони от най-високия ценови клас. При тях и печалбата е най-висока. В контраст на това, Samsung има широко портфолио от бюджетни устройства и такива от среден клас, където печалбите на бройка са много по-ниски.

Това, което е изтикало южнокорейската компания нагоре, са най-вече новите им 5G устройства - те започнаха поддръжка на петото поколение мрежа далеч преди iPhone - и трите им модела смартфони със сгъваем дисплей. Макар да имаха своите неволи с първия модел Galaxy Fold, и цената да разколебава повечето потребители, компанията продължи да влага в новият тип устройство и това води до по-високи печалби.

Samsung, разбира се, продължава да е най-големият производите на смартфони в света - 21,9% от доставените през последното тримесечие са тяхно дело. Следват Huawei с 14,1%, въпреки американските санкции, Xiaomi с 12,7% и Apple с 11,9%.