През пролетта българското образование се сблъска с ефектите от световната пандемия - училищата затвориха, хиляди ученици се оказаха пред компютрите на мама и тате за уроците си, а учителите се оказаха неподготвени за внезапно и рязко преминаване към дигитално образование.

В хаоса на първите месеци от пандемията и първия локдаун нямаше време за реакция. Но две компании започват независимо една от друга да планират близкото бъдеще. Въпреки някои твърдения, че COVID-19 ще изчезне през лятото, това се оказа добър ход.

Българският телеком А1 концентрира усилията си в осигуряване на повече бюджетни модели таблети - ключово устройство за онлайн обучение, което преди това бе позагубило интереса на потребителите и в резултат на това опциите на пазара намаляха сериозно.

Най-голямата издателска група в България - "Просвета" - пък започна да влага все повече енергия в платформата си за електронни учебници E-prosveta.bg, допълвайки я с богато мултимедийно съдържание, отговарящо на съвременните нужди на образованието. Вместо само обикновени PDF-и на учебниците, които издателството публикува и в хартиен вариант, започна разработката на истински интерактивни дигитални учебници.

През септември двете компании обявиха партньорство, в което телекомът дава достъп до платформата Е-prosveta.bg с различни свои абонаментни планове. Така инициативата на "Просвета" достигна моментално до стотици хиляди абонати на А1.

Партньорството позволи на телекома и издателството да предлагат и услуги в пакет - достъп до е-prosveta в комбинация с бюджетен таблет и мобилен интернет, както и неограничен трафик към e-prosveta.bg. A1 направи промоции за съществуващите си клиенти с пакетни планове, но и даде възможност на хора, които не искат да се обвързват с договор с тях, да ползват услугата.

На 1 октомври А1 и "Просвета" започнаха и нова кампания, в която предложиха напълно безплатен 15-дневен достъп до платформата за тези, които искат да я тестват, преди да се абонират. А в средата на ноември увеличиха безплатния тестови период до 30 дни.

Плановете са достъпни - месечният абонамент без обвързване, но с пълен достъп, е 19,99 лв. на месец. При едногодишен договор цената спада до 15,99 лв. месечно, а при двугодишен - до 9,99 лв. Пакетното предложение с включен таблет и мобилен интернет е 15,99 лв. на месец при двугодишен абонамент.

"Голяма част от училищата учат онлайн, но използват само една част от възможностите на дигиталните технологии, които осигуряват свързаност и комуникация. Истинските ползи обаче се крият в платформите за онлайн образование, които предлагат интерактивност и съдържание, създадено от специалисти, каквато е и e-prosveta.bg“, коментира Симеон Донев, старши директор „Маркетинг“ в А1 България.

Ключово предимство на "Просвета" пред други подобни услуги е фактът, че всичките им образователни ресурси са създадени по учебните програми на МОН. В добавка в изработването на множеството онлайн уроци участват подбрани учители и професионалисти в българското образование.

Ресурсите на е-prosveta се обогатяват непрекъснато, в момента са на разположение не само стотици електронни учебници, видеоуроци, но и над 35 000 интерактивни материала и теста, задачи, упражнения, 3D визуализации, 360 градуса VR панорамни снимки и др. Платформата е лесна за употреба и оптимизирана за всички функции на дигиталните устройства.

"Всеки работен ден продължаваме да създаваме нови видеоуроци. Благодаря на учителите, които в тази извънредна обстановка идват при нас, за да застанат пред камерата с мисъл за децата“, обяснява Владимир Кръстев, изпълнителен директор на „Просвета Либри“.

От "Просвета" подчертават, че решението за партньорство с А1 е в резултат на сериозния авторитет на българския телеком, техния опит в дигиталната сфера и възможностите им за разпространение на кампанията. 

Партньорството между двете компании продължава и в близкото бъдеще се очаква то да помогне и на училищата у нас, които преминават към дистанционно обучение заради COVID-19.