По ирония на съдбата множество технически ограничения попречиха днес на директора на "Метрополитен" АД инж. Стоян Братоев да обясни в детайли аварията на трети лъч на метрото. 

След сутрешната пресконференция, в които Братоев разкри, че не е ясно колко ще продължава ремонтът, а причината за аварията е неочакван 19-метров воден стълб в почвата около трасето, той взе участие в комисията по транспорт на Столичната община. Над час и половина общинските съветници се опитваха да задават въпроси за различни детайли на проблема, но първоначално звукът на Братоев бе изключително нисък, след това започна да пращи и да изчезва, а в един момент неколкократно просто прекъсваше - за по 10-20 секунди, докато той говори.

"Тук всички сме като в тунела на метрото!", възкликна общинар при поредното прекъсване.

Братоев повтори в голяма степен информацията на пресконференцията, но с усилия от съветници на опозицията разкри и още детайли. По негови думи по проект геоложкият доклад е предвиждал структурата да няма проблем с до 14 м воден стълб. 19 метра вероятно е достигнато заради приток на Перловската река. Защо е допусната тази грешка - "това е било форсмажор", бе единственият отговор.

Той отново подчерта, че общината няма да плати и стотинка и всичко се поема от изпълнителя. Но не е ясно кога ще приключи ремонтът. 

Тествани са и проби от бетона и той отговаря на изискванията на проекта. В структурата на тунелите на метрото също няма установени проблеми. 

Шефът на "Метрополитен" подчерта, че подчинените му са реагирали идеално на самата авария:

"Има 280 вида инструкции за различни ситуации, всяка година за тях има вътрешни изпити за всичкия персонал. Те са действали адекватно, реагирали са навреме."

Братоев допълни, че е малко вероятно да има подобни проблеми по други части на трасето, тъй като това е най-дълбоката зона на третата линия.

От "Демократична България" питаха и за гаранции за гражданите, живеещи в околността. Те намекнаха и за възможна немарливост при изпълнението заради грешки на възложителя, поискаха и създаване на допълнителна комисия за проверка на ремонта, което предизвика ГЕРБ да ги обвини в "политизиране на проблема".