През май 2014 година Европейският съд призна правото да всеки интернет потребител в ЕС да поиска данни за него да бъдат изтрити от Google. Решението, което стана известно като "правото да бъдеш забравен" (right to be forgotten) даде възможност на всеки който открива за себе си невярна, обидна или остаряла информация в търсачката да подаде сигнал и тя да бъде премахната. Преди дни беше публикувано и подробно ръководство за премахване на лични данни от работната група по член 29 за защита на личните данни. 

Да бъдеш "забравен от Google" всъщност се оказва доста трудно. Търсачката спазва изискванията на ЕС, но премахва данни само от европейските си домейни .de, .bg, .pl и други адреси на държави от съюза. Нежеланата информация може да бъде открита в Google.com, където решението на съда няма сила. Премахването на данни от търсачката става с подаване на сигнал до администратор в Google през специална форма.

Посочват се име, имейл, линкове с резултати от търсене, снимки и скрийншоти. След потвърждение на автентичността на сигнала и самоличността ви, би трябвало информацията да бъде премахната. Всички резултати, които са индексирани от Google.com и другите домейни на търсачката извън ЕС обаче остават видими за всички. 

Проблем създават и малките търсещи портали, които събират информация през Google и кешират данни. Нежеланите снимки, постове и линкове могат да се окажат на различни други места, достъпни за много потребители. Европейските регулатори на защита на личните данни работят по нов прокет, който да включва защита в цял свят и не само в една търсачка.

От Google обявиха, че още не са се запознали с новите законодателни указания, но ще ги "проучат внимателно", когато бъдат публикувани. Представители на технологичния гигант твърдят, че търсенията автоматично се пренасочват към локалните версии на уебсайта, затова няма нужда да се предприемат допълнителни мерки.

Друга голяма технологична компани обяви, че проучва възможността да изтрива резултати от търсачката си. Microsoft заявиха, че работят по нова версия на търсачката си Bing, в която всеки потребител ще има "правото да бъде забравен".