Заради орязването на субсидията за БДЖ от 180 милиона лева на 140 милиона лева се налага от компанията да бъдат съкратени 1500-2000 души и над 200 влака да паднат от разписанието. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред депутатите от парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Общият брой на пътническите влакове у нас е 660.  Ако Московски изпълни заканата си, една трета от тях ще трябва да отпаднат.

Нямам какво друго да направя. Парите не стигат, аргументира се транспортният министър.

Естествено думите на Московски не останаха без реакция.

Това ще е краят на БДЖ и на българските железници. С този бюджет няма друга алтернатива, коментира пред Клуб Z лидерът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев.

Според него съкращаването на 2000 души ще спести 7-8 милиона лева от заплати, но в същото време приходите на компанията ще паднат поне с 20 милиона лева.

Ще трябва да спрем и жп проектите за строителство на жп линии, които се финансират от ЕС. След като няма влакове, които да се движат по релсите как ще обосновем нуждата от инвестиции за стотици милиони евро, попита още Бунев.

Според него в момента пазарният дял на БДЖ при превоза на пътници е едва 5%.

Със сигурност ще намалее още. Постоянно наливаме вода в мелницата на автобусните превозвачи, а железницата се обезсмисля, добави синдикалистът.