В плановете за намаляване на пътнически композиции по някои жп направления на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД, не е включено закриването или спиране на влаковото движение по теснолинейната железопътна линия Септември-Добринище, съобщи Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

От ведомството припомнят, че в края на 2013 г. по инициатива на Посолството на Република България в Швейцария, бе проведена среща между  Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, „Холдинг БДЖ“ ЕАД и  Zentralbahn AG, една от регионалните швейцарски железници, работеща на територията на Кантон Люцерн. Кантонът се характеризира със своята туристическа атрактивност, на територията на който се намират също теснолинейни железници, ползвани за пътнически, товаро-превозни и туристически цели.

Целта на срещата бе българската страна да ползва добър опит и установена практика, именно във възстановяването и развитието на теснолинейката Септември-Добринище.

През изминалата година са осъществени няколко посещения на българска делегация в Швейцария, както и на делегация на Zentralbahn AG, водена лично от изпълнителния директор на дружеството, в България. Швейцарската делегация пътува и по жп линията Септември - Добринище, посети и гр. Банско, където бяха проведени разговори с кмета на града и кметове на други населени места от региона, както и с представители на местния туристически бизнес.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ръководствата на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и Посолството на България в Швейцария продължават усилията за реализацията на този изключително значим проект, в посока не само като важен транспортен участък, но и  като туристическа дестинация, част от една цялостна концепция за икономическото развитие на този регион. Към тези усилия следва активно да се включат и ще бъдат привлечени, както общинските и областни власти, така и  местния бизнес.

Наскоро в неофициален списък за влакове с предстоящо закриване от 1 февруари бяха включени и четири от влаковете, движещи се по теснолинейката. Това принуди студентът Кристиян Ваклинов да подеме нова кампания в защита на уникалното железопътно трасе. Както Клуб Z вече разказа той набързо успя да събере хиляди подписи в защита на теснолинейката. Така Ваклинов за втори път успява да помогне решително за запазването на линията. Преди две години той писа до тогавашния премиер Пламен Орешарски колко е важно да бъде запазена тази линия и бе чут.