Проблемите с дефектни въздушни възглавници се задълбочават. Американският транспортен регулатор нареди сервизна акция за 2,1 млн. коли, производство на Toyota, Fiat Chrysler и Honda.

Става дума за по-стари автомобили, при които рискът е еърбегът да се активира безпричинно. Досега са регистрирани 400 такива случая, като някои от тях са предивзикали дребни наранявания, но няма инциденти с фатален край.

През последната година американската автоиндустрия проведе три сервизни акции по този проблем, но се оказва, че той не е решен напълно.

При сервизната акция се подменя електронен модул за управление. Включените в нея автомобили, някои от които са продадени в чужбина, са Jeep Liberty (производство 2002-2003 г.), Jeep Grand Cherokee (2002-2004 г.), Honda Odyssey (2003-2004), Acura MDX (2003 г.), Pontiac Vibe (2003-2004 г.) Dodge Viper, Toyota Corolla, Toyota Matrix и Toyota Avalon.

Случаят няма ниyо общо с въздушните възглавници на японската компания Takata, при които модулът за надуването им може да се пръсне на парчета, изстрелвайки метални частици в купето, и този дефект е довел до най-малко 5 смъртни случаи в Щатите.