Американски полицаи разказаха пред сайта mashable.com как използването на социалните мрежи е променило работата им в положителна насока. Служители на реда от Оукланд, Сакраменто и Бойс и други щатски градове споделят как възможностите на модерните платформи им помагат да разкриват престъпления и улесняват комуникацията им с гражданите.

Лейтенант Крис Болтън от полицейското управление в Оукланд признава, че преди две години е бил много скептичен по темата. Без да бъде регистриран в някоя от популярните социални платформи, Болтън смятал, че те носят повече вреди, отколкото ползи.

Мнението му се променя коренно на 2 април 2012 година, когато 43-годишният Уан Го влиза в университета Ойкос, въоръжен с пистолет 45-и калибър. Го успява да застреля 7 души, преди да се предаде на местната полиция. Тогава двама сержанти, колеги на Болтън, изпращат актуална информация от местопрестъплението и дори викат подкрепление, ползвайки Twitter и Nixle. 

"В този критичен момент се промени мнението ми за това как социалните медии могат да бъдат използвани и от нас", казва лейтенантът пред Mashable.

Полицията в Оукланд търси съдействие от граждани
в Тwitter за разпознаване на заподозрени в обир.

Полицейското управление в Оукланд вече използва Facebook и Nextdoor, в допълнение към Nixle и Twitter, и смята социалните мрежи за важен инструмент за бързо и навременно разпространение на информация. 

Оукланд не е единствен. Социалните мрежи бързо се превърнаха в безценен инструмент за полицейските управления в цяла Америка, като им помагат да разпространяват спешна информация, да събират полезни сведения от граждани и дори да решават някои случаи.

Изследване, проведено от "Международната асоциация на полицейските началници" през 2013 година е установило, че 96% от полицейските отдели използват социалните платформи в работата си. Над 80% от тях казват, че това им е помогнало при разкриването на различни престъпления. Броят на "социалните департаменти" в участъците е нарастнал със 75% от 2010 година насам.

Ученик със Синдром на Даун е открит за
по-малко от час, след като жена видяла
в Twitter, че полицията го издирва и
съобщила, че е видяла момчето.

"Според мен е много вълнуващо полицията да работи, използвайки модерни технологии като социалните мрежи", казва Лин Хайтауър, директор по комуникациите в полицейското управление в Бойс. 

Участъкът в Бойс използва Facebook и Twitter от 2009 гoдина насам. Някои служители на управлението участват в Twitter чатове с гражданите, за да обсъдят проблеми и детайли, свързани с безопасността им. Всички служители в Бойс са преминали обучение за работа със социални медии, казва Хайтауър, а новите служители са длъжни да направят същото.

Facebook е най-често използваната от служителите на реда в САЩ социална мрежа. До нейните услуги прибягват 92% от полицейските управления. Следва Twitter с почти 65%, а около 43 на сто ползват YouTube. 

Участъкът в Сакраменто дори използва YouTube и Instagram да покаже на гражданите си детайли от ежедневното обучение на полицаите.

Най-важният елемент от социалните мрежи е, че улесняват връзката между обществото и служителите на реда. Понякога могат да възникват и проблеми, особено в критични ситуации, когато граждани и журналисти споделят в интернет пространството информация за местопрестъпления и заподозрени.

Ефектът може да е както положителен, така и отрицателeн. Чрез социалните мрежи се разпространяват и доста слухове, но от друга страна чрез тях е много по-бърз обменът на информация между полицейските управления. 

Социалните мрежи са добър помощник на американската полиция, нашите служители си вършат по-добре задълженията и използваме много по-добре ресурсът на широката общественост", заключават полицаите.