Да се разделиш с любимата си кола, това е сериозна трагедия. Но точно това е направил бившият фронтмен на Top Gear Джеръми Кларксън. В кратко съобщение в своя профил в туитър низвергнатият от Би Би Си устат и невъздържан "елемент".

Тъжен ден. Току-що продадох своя AMG black, пише Кларксън.

В случая става за купето Marcedes-Benz AMG 6.3 Black Series с 8-цилиндров 6,3-литров атмосферен двигател с мощност от 507 конски сили, който е със състезателни спецификации - твърдо като гранит окачване, по-широки гуми, карбонови спирачки и други екстри, с които в подходящите ръце луксозният автомобил може да се превърне в истински "поршеубиец".

Така изглежда мерцедесът на Кларксън.

Кларксън не издава цената, както и новият притежател на колата, която няколко пъти е участвала "на живо" в тв шоуто. Подобен автомобил струва около 50 000 евро, показва справка в mobile.de, без в нея да се включва премия за звездния статус на неговия притежател.

Да бъдем честни, ще бъде по-тъжен ден за клетника, който е купил колата, коментира злорадо доскорошният колега на Кларксън Ричард Хамънд в туитър.

В тази връзка, ето и една ретроспекция на колите, които Кларксън е притежавал през последните двадесетина години, съпроводени с кратки коментари от гигантския автожурналист за всяка от тях.

1993 г. - Ford Escort Cosworth

"Късно вечерта, когато всичко, което ми се иска, е да се прибера у дома, той ме чака, разярен и готов за битка."

1994 г. - Jaguar XJ6

"Ако искате отпускащо и стилно шофиране, нищо не може да се сравни с Ягуар."

1995 г. - Jaguar XJR 4.0

"Кошмарът на Елм Стрийт, компресорен юмрук в желязна ръкавица."

1996 г. - Ferrari 355

"На пълна газ, 355 звучи като рева на Господ. А по отношение на сцепление, управление и осанка, прилича на Торвил и Дийн (б.р., Джейн Торвил и Кристофър Дийн, британска двойка кънкьори на лед, олимпийски медалисти от Сараево (1984 г.)."

1998 г. - Jaguar XJR V8

"Идва с въртящ момент, способен да спре пейсмейкър, работещ с пулс 500 удара в минута. Очаквате да вдигне 100 км в час още преди да сте завъртели ключа му."

1999 г. - Toyota Land Cruiser Amazon

"Създадена е с цел да бие на канадска борба Subaru Outback. Защо е толкова ненадежден куп боклук, който имах нещастието да купя?"

2001 г. - Toyota Land Cruiser Amazon (отново)

"Land Cruiser разбива всяка кола в своя клас. Тя побра мен, съпругата ми, нейният ембрион, две деца, кучето и люлка."

2001 г. - Ford Focus

"Пред себе си имате един от тези 11-годишни вундеркинди, който току-що са се дипломирал от Кеймбридж с диплома по квантова механика."

2002 г. - Mercedes SL 55 AMG

"С почти 500 кончета на разположение, единственото нещо, което гарантира изправянето ви пред съд, е да натиснете педала на газта."

2003 г. - Volvo XC90

"Като нещо за превозване на хора и багаж едновременно, Volvo няма равни."

2005 г. - Ford GT

"Чудесна. Перфектна. Велика, страхотна кола, която беше съсипана от некадърната маймуна, която ѝ сложи скапана аларма."

2005 г. - Mercedes SLK 55 AMG

"Трябваше да кача цената. Да си автожурналист означава да ти правят големи отстъпки. Но понеже съм автожурналист, аз ги отказвам."

2005 г. - Volvo XC90 (отново)

"Първата кола, създадена от някой, който има деца, а не от инженер, който е чел за децата в някоя книга."

2007 г. - Lamborghini Gallardo Spyder

Откарах галардото зад сцената по време на участие на The Who и изглеждаше на място насред рокзвездите и антуража.

2007 г. - Mercedes 600 (Grosser)

"Grosser-ът е украсен с толкова много орнаменти, че може да мине за близнак на главата на Елтън Джон."

2008 г. - (трето!) Volvo XC90

"Ужасна за каране кола, но в действителност толкова интелигентна и премислена, че трябваше да купим трета."

2008 г. - Mercedes CLK Black Series

"Няма шега. Като всичко, което излиза от "Фатерланд" след създаването ѝ през 1871 г., е съвършено и непоколебимо сериозна."

2009 г. - Range Rover

"Това е автомобилният еквивалент на Франция, Sony Bravia, "Съндей таймс" и Мик Джагър. Тя е отговорът."