Чухте ли голямата новина? Преди ден босът на "Фейсбук" Марк Зукерберг обяви това, за което се говори от години - в близкото бъдеще социалната мрежа смята да въведе някаква алтернатива на бутона "Харесвам" (или "лайк"), макар още да не е ясно как ще бъде наречен и какъв ще е знакът му. Палец, насочен надолу, изглежда логично, но не и 100% сигурно.

В един момент това трябваше да се случи, въпреки опасенията, че подобен бутон може да доведе до физически сблъсък между хора заради "нехаресани" публикации. Все пак, засега лайковете нямат алтернатива.

Но когато и в какъвто вид излезе, новият бутон ще промени нещата, както за личните контакти, така и за рекламата и маркетинга.

"Без значение както ще пише на бутона, той ще окаже ефект върху това, което решавате да пуснете във фейсбук", казва пред AdWeek.com Робърт Хензи, стратегически директор в We Are Social. "Това може да доведе до подобряване на качеството на съдържанието и креативността. Смятам, че както хората, така и фирмите, ще мислят два пъти, преди да пуснат нещо във Фейсбук."

Фейсбук може да ни свързва с близките хора и да четем чудновати истории по цял ден, но това е мултимилиарден бизнес, който печели основно от реклама. А я си представете, как това ново бутонче може да направи на пух и прах рекламните стратегии на някоя компания.  Алгоритмите на фейсбук са направени така, че да получавате съобщения в полето с новини съобщения, свързани с нещата, които харесвате. Еди-кой-си продукт, услуга, или новина, трупа отрицателни лайкове и отива на дъното на съобщенията. А какво да кажем за активните лидери на мнение, които могат бързо да организират поток от хейт към дадено нещо?

Но от друга страна с него може да бъдете още по-добре профилирани, като да получавате по-добре таргетирани реклами. Което сможе да стане и повод "Фейсбук" да си увеличи рекламната тарифа.