Любовта на ирландците към картофите е легендарна - учудващо, като се има предвид, че кореноплодното идва на острова едва преди няколкостотин години. Този факт прави кампанията за повишаване на консумацията на картофи на стойност 1 милион евро, одобрена от ирландското Министерство на агрикулкурата и храните, още по-учудваща.

Оказва се обаче, че в последните години ирландците ядат все по-малко от любимата си храна. За десетилетието 2005-2015 г употребата на пресни картофи е спаднало с 25%.

Причината за това се крие в новата вълна от идеи за здравословно хранене, които, според картофената индустрия, облъчват ирландците, особено младите жени между 22 и 44, с митове за вредата от яденето на картофи и високата им калоричност. Само една трета от продажбите са към купувачи под 45 години. Младите освен това смятат картофите за традиционна и скучна храна, и предпочитат пастата и ориза.

Именно към тях е насочена кампанията, финансирана на 50% от ЕС, местните производители, министерството, и Британския картофен съвет.

Кампанията започва официално на 2-ри октомври, Националния ден на картофа в Ирландия. Ще включва информационни бюлетини за полезни свойства на картофа, нови и разнообразни рецепти, включващи кореноплодното, и симпатичен анимиран картоф. И ще продължи 3 години.

Ето какво каза агрикултурният министър Саймън Ковъни при представянето на кампанията:

"Картофът е част от нашата култура както никоя друга храна, неизменно свързан с историята на Ирландия и част от това, което сме. Тази кампания ще покаже различните вариации и гъвкавостта на ирландския картоф на младото поколение. Не бих вложил в нея 90 000 паунда от парите на данъкоплатците, ако не вярвах, че ще успее."