Престижният статус на Ferrari като производител на автомобили за супербогаташи помага на компанията да бъде оценена на до 11 млрд. евро в процедурата по първично публично предлагане на акции (IPO), съобщава Блумбърг.

На базата на разговори с потенциални инвеститори оценката на компанията ще варира между от малко под 10 млрд. евро до 11 млрд. евро днес, когато на Нюйоркската фондова борса Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще огласи резултатите от продажбата на 10% от капитала на Ferrari.

Босът на FCA Серджо Маркионе, който е и председател на борда на Ferrari казва, че брандът трябва да бъде оценяван като производител на луксозни стоки от ранга на Prada и Hermes, а не като автокомпания. Акциите на този тип фирми се търгуват средно на стойност 20 пъти оперативната им печалба, повече от два пъти над коефициента за автобранша.

За последните 7 търговски сесии дяловете на FCA поскъпнаха с 25% в Ню Йорк, след като оценката на Ferrari започна да става известна. За последната година Ferrari обяви печалба преди данъци, лихви, амортизации и обезценки (EBITDA) от 693 млн. евро, което е около 25% от продажбите ѝ.