Хотелската група Marriott International купува конкурентната верига Starwood за $12,2 млрд. в сделка, която ще затвърди позицията ѝ на световен лидер в бранша, съобщи АП.

Сделката в акции и пари в брой ще добави 50% стаи отгоре в портфолиото на Marriott и ще предостави на компанията повече бутикови и дизайнерски хотели, които се търсят от по-младите туристи.

Новата компания ще разполага с 5500 хотелски сгради с над 1,1 млн. стаи в цял свят, обединявайки брандове на Starwood като Westin, Sheraton, W и St. Regis с тези на Marriott, сред които са Marriott's Courtyard, Ritz-Carlton и Fairfield Inn.

Следващата поред хотелска верига е Hilton Worldwide с 4400 локации и около 720 000 стаи.

Още пред април бордът на Starwood обяви, че търси стратегически възможности за хотелската компания. Базираната във Стамфорд, щата Кънектикът верига, изостава по ръст от конкурентите си, защото голяма част от хотелите ѝ са малки и разположени извън градски центрове, като не могат да предлагат услуги като конферентен туризъм и организиране на събития. Доскоро се говореше, че групата ще се обедини с Intercontinental Hotels или Hyatt Hotels, но на края Marriott надделя.

За сметка на това, базираният в Бетесда, щата Мериленд Marriott, расте агресивно. През април компанията придоби канадската верига Delta Hotels and Resorts, като стана най-големия хотелиер в севернамериканската държава.

Бордовете на Marriott и Starwood са одобрили сделката, но тя трябва да получи зелена светлина и от акционерите им.

В България има само един хотел с бранд на Starwood и нито един на Marriott. Столичният "София хотел Балкан" (т.нар. "Шератон") е част от The Luxury Collection на Starwood.