Българинът средно е изпил 144 бири от половин литър през 2014 г., показва годишният доклад на браншовата асоциация "Пивоварите на Европа". Много или малко е това? По този показател - 72 литра, страната се нарежда на 14-о място, което дели с Белгия, сред 31 държави.
Далеч сме от лидерите - Чехия, Германия и Австрия, съответно със 144, 107 и 104 литра.
Потребление на бира в Европа (литри на човек от населението)
Нивото на консумация на бира у нас се е повишило - от 69 л. на човек през 2009 г., като пикът за периода от 74 л е бил през 2013 г., показва статистиката. Но в повечето държави от Европа се случва точно обратното - в 24 от 31-те страни, консумацията на пиво е намаляла за 6-годишния период. В горецитираната Белгия през 2009 г. потреблението било 81 литра. В Германия и Австрия консумацията на бира се е понижила с 3 литра за тези 6 години, при чехите спадът е с цели 15 литра.
През последните 6 години производството на пиво в България остава на почти постоянно ниво - около 4,8 млн. хектолитра годишно, като почти цялото количество отива за вътрешно потребление. Вносът на пиво през последните години се увеличава повече от двойно - от 0,2 млн. хектолитра през 2009 г. до 0,47 млн. хектолитра през 2014 г.
Ето и една интересна графика, която показва къде има най-много пивоварни. Ако сте си мислели, че е в Германия, грешите. Най-много са във Великобритания - 1700. Но по-голямата част (1414) са микропивоварни с годишен капацитет до 1000 хектолитра.
В коя държава има най-много пивоварни?
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни