Да направиш най-успешния продукт за годината е трудно. Но какво ли е да създадеш най-продаваното нещо на всички времена!

24/7 Wall Street e направил класация на десетте продукта, които са донесли най-много приходи в съответните категории. Каква е формулата на успеха?

Някои от тях просто създават своя клас - както iPhone, който през 2007 г. стана първият телефон със сензорен дисплей, даващ възможност за достъп до музика и интернет само с докосване с пръст.

Понякога най-продаваните продукти са по-добри от конкуренцията. Преди PlayStation конзолите за видеоигри работеха със специални дискети със скромна памет. Продуктът на Sony използва предимството на CD-то като носител на информация и даде възможност за 3D графика и висококачествено видео.

Lipitor, който докара приходи от над 141 млрд. долара за Pfizer, беше много по-ефективен от другите лекарства за намаляване на холестерола.

Ето и Топ 10:

PlayStation

Категория    Конзоли за видеоигри
Продажби 344 млн. броя
Производител Sony
Когато Sony лансира PlayStation през 1995 г., нейният 32-битов процесор беше най-мощният вграждан в конзола чип за времето си. Докато PS2 излезе на пазара през 2000 г., от първото поколение бяха продадени 70 млн. бройки. PS 3 беше лансирана през 2006 г., като до ноември 2013 г. се похарчи 80 млн. пъти. От най-новата машина - PS4 са продадени 7 млн. броя, което се смята за отлично постижение.

Lipitor
Категория    Лекарства
Приходи от продажби $ 141 млрд.
Производител Pfizer
Лекарството се предписва, за да намали нивото на лошия (LDL) холестерол, който увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания. Продажбите му намаляват постоянно, защото през 2011 г. изгуби патентната си защита и на пазара започнаха да излизат по-евтини генерици.

Въпреки това нито един медикамент не може да достигне продажбите на лансираното през 1997 г. лекарство. До него се доближава противосъсирвашият Plavix, но продажбите му са наполовина на тези на Lipitor.

Toyota Corolla
Категория    Превозни средства
Продажби 40,7 млн. броя
Производител Toyota
Наскоро Toyota обяви, че през 2013 г. е продала 2,2 млн. короли - с 5% повече от 2012 г. От излизането си на пазара в Япония през 1966 г. никой не може да я настигне по продажби. Успехът на модела се дължи на достъпната цена, доброто качество и ниския разход нагориво. В момента на пазара върви 11-ото поколение на модела, като стартовата й цена в САЩ е 16 800 долара (около 24 000 лв., в България цената на возилото тръгва от 30 590 лева).

Междузвездни войни
Категория    Кино
Продажби $ 4,6 млрд.
Издател 20th Century Fox
Само "Отнесени от вихъра" е докарала повече приходи от първата серия на "Междузвездни войни". Първата трилогия успя да донесе 2,4 млрд. долара. 20 години по-късно първият от новите добавки - "Междузвездни войни: Епизод I", докара 675 млн. долара, а следващите две серии - по 400 млн. долара. Но като се добавят различните преиздавания на старата трилогия, се получават шеметните приходи от 4,6 млрд. долара. Догодина излиза и първият от трите нови епизода, но правата за него вече се държат от Disney.

iPad
Категория Таблети
Продажби 211 млн. броя
Производител Apple
Въпреки скорошните спадове, все още iPad е най-продаваният таблет с пазарен дял от над 32%. Продуктите на Samsung и Amazon дишат във врата на iPad, но все още няма нито един модел, който да догони неговите продажби.

Mario Bros.
Категория    Видеоигри
Продажби    262 млн. копия
Издател Nintendo
От дебюта си през 1981 г. италианските водопроводчици Марио и Луиджи се преродиха в 115 различн заглавия и собствен комикс. Първоначално в японската версия Марио беше представян като Jumpmаn, но при въвеждането на американския пазар на версията на играта стана водопроводчик. През 2011 г. Книгата на рекордите Гинес провъзгласи Марио за най-известния видеогерой за всички времена.

Thriller на Майкъл Джексън
Категория Музикални албуми
Продажби 70 млн. копия
Издател Epic Records
Не само че Thriller е най-продаваният албум на всички времена, но се смята, че отприщи и ерата на видеоклиповете и поколението MTV. А покрай него Майкъл Джексън си заслужи титлата Краля на попа. Официалните данни сочат 70 млн. продадени копия от излизането му през 1982 г., но според неофициални проучвания са над 110 милиона. 

Албумът включва хитове като Beat It, Billie Jean, но ще се запомни с 14-минутното брилянтно видео към Thriller, в което Майкъл Джексън е все още с тъмен цвят на кожата.

"Хари Потър"
Категория    Книги
Продажби 450 млн. броя
Издател Scholastic (в САЩ) 
Книгите за очилатия маг Хари Потър са купени над 450 млн. пъти на 73 езика, като това е най-продаваното печатно издание за всички времена. А създателят на серията Джоан Роулинг е най-скъпо платеният писател. Допълнително от книгите тръгнаха и осем филма.

iPhone
Категория Смартфони
Продажби 516 млн. броя
Производител Apple
С iPhone Apple направо изби рибата през 2007 г. Продажбите му остават стабилни и 7 години по-късно, като тази година се очаква те да надминат 150-те млн. бройки, постигнати през 2013 г.

Кубчето на Рубик
Категория Играчки
Продажби 350 млн. броя
Производител Seven Towns Ltd.
Създаденото през 1980 г. шареното кубче остава най-продаваната играчка на всички времена. И днес то има милиони почитатели сред стари и млади, които често се събират на международни състезания по бързото му нареждане.
Любопитното е, че кубчето не е измислено с цел да бъде играчка. Неговият създател - унгарският преподавател по архитектура Ерньо Рубик, го направил през 1974 г. за да обучава студентите си по триизмерна геометрия.