Испанският бранд Zara е поредният международен търговец, който започва да продава онлайн своите стоки в България. Според съобщение на българския раздел на сайта, онлайн магазинът на компанията за "бърза" мода започва работа на 16 март.

Един от конкурентите на Zara - H&M, продава в България онлайн своята продукция още от ноември 2014 г. Веригата Benetton също извършва онлайн продажби.

Друга от марките в семейството на Zara - Stradivarius, също е обявила цени в български лева на своя сайт, макар и да не извършва доставка, а позволява да се направи справка в кой магазин има наличност. Така че вероятно скоро и тя ще се включи в онлайн пазара на облекло и аксесоари.

През последната финансова година, която приключва на 31 януари 2016 г., приходите на собственика на Zara - Inditex, са се увеличили с 15,4% до €20,9 млрд., а печалбата е нараснала с 15% до $2,88 млрд., съобщи испанската компания днес.

През 2015 г. Inditex е отворила 330 нови магазини на 56 пазара, като един от обектите с бранда Zara, открит в Хаваите, е станал 7-хилядният ѝ.

Акциите на Inditex са едни от най-надценените в модната индустрия, като се продават на цена, превишаваща 28,3 пъти печалбата на дял (P/E). За сравнение, при H&M показателят е 21,7.