Седем проекта ще се състезават в избора на ново туристическо лого на България, съобщиха от Министерството на туризма. Те бяха избрани от жури, което отся 183 кандидатури.

Ето и седемте финалиста, във весриите им на кирилица и латиница, с кратко описание:

Първата визия, която единствено използва изцяло шрифтовата символика, съдържа в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море. 

 

Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.

 

 

Централен образ в третото предложение за лого е препускащият кон като символ на свобода и волност, на тракийската и прабългарската култура.  

 

Стилизираната роза е основен елемент в четвъртата одобрена визия. Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява сложността и многопластието на българската култура и история.

Петото предложение включва четири елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя, и е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомнящ детска рисунка.

 

Основата на шестата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.

 

 

 Седмата кандидатура за ново национално туристическо лого отново залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.

Седемте одобрени кандидатури ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна“ 1) и ще могат да бъдат разгледани от всички желаещи да се запознаят с новите предложения за национално туристическо лого. Те вече са публикувани и на интернет-сайта на институцията, както и в социалните мрежи. Целта е максимално много хора да се запознаят с тях и да имат време и възможност да изразят своето мнение. 

Предстои да се проведе и жребий, в присъствието на нотариус, за определяне представителите на бранша и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България в края на април. Общественото жури включва още представители на Министерството на туризма и на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.