Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса, съобщиха от Министерството на туризма. Заседанието, в което участваха общо 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и PR експерти се състоя днес. Министерството на туризма ще реши дали да обяви нов конкурс за лого или да продължи сегашния.

За финала се класираха седем предложения от над 150 постъпили в конкурса, който организира ведомството.

РОЗА, КОН, ЛЪВ, ШЕВИЦА, КОЙ ЩЕ Е НА НОВОТО НИ ЛОГО?

Тайното гласуване е преминало през два етапа. При първия вот бяха получени седем гласа „въздържал се“, седем гласа за вариант едно, който е изцяло типографски (вижте ги в горния линк, б.р.) и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв. Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване.

Вариант 1
Вариант 6

Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната. По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят "Вариант 1".

Съгласно одобрената конкурсна програма, този резултат показва, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма. Припомняме, че се предвиждаше избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 хил. лева. Участниците в журито поздравиха екипа на Министерството на туризма за публичния подход при организацията на конкурса като заявиха готовност да участват с идеи и предложения за негово бъдещо надграждане или ново обявяване.