БОРЯНА АНТИМОВА

Те са четири красиви момичета, дръзнали да правят изискана музика в бруталния свят на кич и антиестетика. И дори издават албум, в който всичко е брилянтно – от подбора, записите и мастерирането, през криейтив, фотосесии и обложка, до бляскавия гала-спектакъл, който подготвят на 4 юни от 20 ч. в Sofia Live Club.

Те са струнен квартет Hypnotic и преди дни излезе дебютният им албум Destiny. Компактдискът е записан, миксиран и мастериран в Рим от световноизвестния тонрежисьор Марко Стречони в неговото Stone Recording Studio.
9-те пиеси в албума, подбирани и записвани две години, са израз на артистичните търсения на инструменталистки, които смело прекрачват границите на класическата музика, каквато я познаваме. Стилът кросоувър най-добре изразява модерния им прочит на ноти, написани преди столетия.
Преди 6 години именно съдбата (destiny, б. а.) събира четири талантливи млади класически инструменталистки: Гергана Алексиева и Мария Новева (цигулки), Боряна Бекирска (виола) и Марина Хинова (виолончело). По-късно Боряна решава да търси щастието си в Германия и днес младата виолистка Бистра Копринкова е достойна нейна заместничка.
Дамите имат стабилен музикален бекграунд. Мария е завършила Музикалната академия и специализирала при легендата Стойка Миланова. “Занимавам се единствено със свирене, отдадена съм изцяло на квартета. Хобито ми отново е свързано с Hypnotic - видео и снимки”, сподели пред “Клуб Z” Мария. Голямата й амбиция и страст е композирането. “Пиша музика и се уча, но нещата ми ще видят бял свят, когато реша, че са готови”, призна цигуларката.
Гергана е завършила музикалното училище “Панайот Пипков” в Плевен и Музикалната академия в София. Специализирала е при проф. Питър Даниел. Участвала е в Младежка Европейска филхармония в Германия, сега свири и в Симфоничния оркестър на БНР. Бистра е завършила музикалното училище в Пловдив, бакалавър е по програма “Еразъм” в Лозана, Швейцария, в Haute Ecole de Musique de Lausanne - HEMU. Завършва магистратура в НМА "Панчо Владигеров", София.
Марина е възпитаничка на Музикалното училище и Музикалната академия в София, специализира камерна музика в Кралската академия в Мадрид при Гюнтер Пихлер от Alban Berg Quartet. В момента е най-младият помощник-концертмайстор в Симфоничния оркестър на БНР.
Ключов момент в съдбата на квартета е запознанството с уважавания италиански композитор и аранжор Маурицио Абени, работил с Андреа Бочели по хитовия му албум Romanza. Той е правил записи в България, познава се с Гергана от съвместната му работа със Симфоничния оркестър на БНР. "С Маурицио направихме първо инструментала Libertango, харесахме се взаимно и решихме той да е музикален продуцент на албума”, сподели Мария.
Името Hypnotic много пасва на квартета. С появата си на сцената красавиците хипнотизират и с визия, и с вдъхновените си интерпретации. Музиката на албума им докосва, в нея има и любов, и нежност, и ревност, скрита в стъпките на тангото, и огненото дяволче, което изскача от балканските ритми.
В албума, без да достигат до експериментални крайности, с много финес, грациите от квартета са създали хармоничен  мост между отминали времена и настояще, между популярни мелодии, филмови евъргрийни и виртуозни класически пиеси. По-нежно от всякога звучат “ударите на съдбата” в прочита на момичетата на Fight of Beethoven. Libertango и Legend of Asturias са вдъхновяващи, а Besame Mucho и Adagio Aranjues – по женски страстни и романтични. “Страшно харесахме Sway и Besame Mucho в изпълнението на Майкъл Бубле и ги направихме в наш вариант”, казват момичетата. Балканската музика е интерпретирана емоционално и с финес в “Лудо-младо”, “Едерлези” и “Буба Мара”.
Четири красавици с цигулки, виола и чело – това звучи секси, а и неминуемо изплува алюзията със световноизвестния струнен квартет Bond. “Не сме се събрали, за да имитираме когото и да било, а да изразим нашата визия как трябва да се представя и звучи красивата изискана музика. Да, много е важно да изглеждаш добре, хората са свикнали да “слушат” и с очите си. Жената е създадена, за да излъчва секс и да хипнотизира. Но в България много хора злоупотребяват със сексапила. Има един стил у нас, в който драстично се преминават границите на изкуството въобще и на добрия вкус и ние много държим да се разграничаваме от това. Защото сме тези, които би трябвало да възпитават култура у хората, а не обратното. Секси визия – добре, не бива да си ограничен в някакви строги рамки, но е недопустимо да се опошлява това красиво изкуство, то стои много по-високо от елементарната пошлост”, категорични са дамите. Основният криейтив за цялостната визия на квартета е Искра Стоилова.
Момичетата категорично не са фенове на ефектните електрически инструменти, с които някои световноизвестни музиканти правят шоу на сцената. “Звукът им по никакъв начин не се доближава до автентичния звук на истинската цигулка. Нашите инструменти не са на Гуарниери или Страдивариус, но са много качествени, изработени от талантливи български майстори. Но ръцете и ушите са най-важният инструмент, те правят качествен звука”, коментират те.

На пианото е Маурицио Абени, от ляво на дясно: Гергана, Марина, Мария и Бистра


На бляскавия концерт-спектакъл на 4 юни композициите, включени в Destiny, ще бъдат изпълнени за пръв път в нови концертни версии заедно с музиканти, утвърдени имена на нашата сцена - Мирослав Иванов (китара), Борис Таслев (бас), Димитър Семов (ударни), Петър Димов (клавишни и акордеон), и начело с големия пианист, композитор и диригент Антони Дончев.
Черешката на тортата ще е клавирното изпълнение на Маурицио Абени на любимото на квартета “Адажио Аранкуес” от Хоакин Родриго.