Шампионът на социалните мрежи - Facebook, продължава да губи аудитория сред младите, установява проучване на Piper Jaffray.

Анкетирани са 10 000 тийнейджъри в САЩ, но според други изследвания, подобно явление се наблюдава и в Европа.

Малко над половината от анкетираните - 52%, са ползвали социалната мрежа тази есен само веднъж в месеца. Пролетта са били 60%, отбелязват изследователите.

Едва 13% от младите интернет потребители са посочили като любима своя социална мрежа Facebook и Twitter.

Оказва се, че те бягат все повече към Instragram, които имат ръст от 4% от началото на годината, и още по-популярния Snapchat, който пък се хвали с ръст от 5% за същия период.

35% са посочили за любима социална мрежа Snapchat, 24% - Instagram.

И двете социални мрежи са фокусирани повече върху снимки и видеа, което заедно с падащите цени на смартфоните води до естествена популярност.

Това обаче едва ли е проблем за Зукърбърг от финансова гледна точка - Facebook е собственик на Instagram от 2012 г, а в момента се опитва да закупи Snapchat за 3 млрд. долара.