Article_top

Tesla скоро ще бие собствения си рекорд с най-голямата литиево-йонна батерия в Австралия - инсталация с 60% по-голяма от всяка друга акумулаторна структура на планетата, разказва от Gizmodo.

Досега рекордьор бе 80-мегаватчасова подстанция в Калифорния, САЩ, също построена с батерии на Tesla.

Новата батерия ще е с мощност 100 мегавата и капацитет 129 мегаватчаса - повече от една трета това, което произвежда един блок на АЕЦ "Козлодуй", например, и способна да осигури ток на 4000 семейства за цял ден.

Акумулаторните пакети ще са стандартните PowerPack 2, които са достъпни и за потребители. Но дори да имате парите за няколкостотин такива, създаването на голяма батерия не е лека задача.

Батерията ще бъде монтирана във ветропарка "Хорнсдейл", на около 24 км от Джеймстаун, в южната част на континента-държава

Ако се чудите за какво им е на хората огромна батерия? Хората на Илон Мъск обясняват това ясно в блога си:

"Енергийните пакети на Tesla ще се зареждат от възстановяемата енергия на Ветропарка "Хорнсдейл" и ще осигуряват ток по време на пиковите часове, за да поддържат сигурната операция на токовата инфраструктура в южна Австралия."

Наскоро в региона буря спря електричеството за близо 30 000 семейства. С новата батерия те ще могат да имат ток няколко часа, докато бъдат извършени нужните ремонти при подобни инциденти в бъдеще.

 

Tesla скоро ще бие собствения си рекорд с най-голямата литиево-йонна батерия в Австралия - инсталация с 60% по-голяма от всяка друга акумулаторна структура на планетата, разказва от Gizmodo.

Досега рекордьор бе 80-мегаватчасова подстанция в Калифорния, САЩ, също построена с батерии на Tesla.

Новата батерия ще е с мощност 100 мегавата и капацитет 129 мегаватчаса - повече от една трета това, което произвежда един блок на АЕЦ "Козлодуй", например, и способна да осигури ток на 4000 семейства за цял ден.

Акумулаторните пакети ще са стандартните PowerPack 2, които са достъпни и за потребители. Но дори да имате парите за няколкостотин такива, създаването на голяма батерия не е лека задача.

Батерията ще бъде монтирана във ветропарка "Хорнсдейл", на около 24 км от Джеймстаун, в южната част на континента-държава

Ако се чудите за какво им е на хората огромна батерия? Хората на Илон Мъск обясняват това ясно в блога си:

"Енергийните пакети на Tesla ще се зареждат от възстановяемата енергия на Ветропарка "Хорнсдейл" и ще осигуряват ток по време на пиковите часове, за да поддържат сигурната операция на токовата инфраструктура в южна Австралия."

Наскоро в региона буря спря електричеството за близо 30 000 семейства. С новата батерия те ще могат да имат ток няколко часа, докато бъдат извършени нужните ремонти при подобни инциденти в бъдеще.

Коментари

kate pate's picture
kate pate
new

Браво!

Ама блоковете на Козлодуй са 1000 мгвч. Превеждайте стриктно, и не проявявайте творчество. Щото по добре да си мислим че сте тъпи, отколкото да отпаднат всякакви съмнения.

Тая глупост ще да я е писал някой особено хубав и имотен.

"Новата батерия ще е с мощност 100 мегавата и капацитет 129 мегаватчаса - повече от една трета това, което произвежда един блок на АЕЦ "Козлодуй""

Уважаеми неуки!

Сърдечно ви молим га пишете за неща, от които си немате халхабер, да спрете коньовете и да питате някой, знае какво е ток, напрежение, мощност и енергия и как тия се отнасят едно към друго, та да ви провери глупостите.

Батерията не произвежда ток. Батерията го съхранява. Токът го е произвел някой друг.

Ако батерия има вместимост 129 МВтч и мощност 100 МВт, тя може да подава 100 МВт в течение на 1.29 часа.

Всеки един от двата действащи блока на АЕЦ "Козлодуй" има мощност 1ГВт. 1ГВт е съкращение от 1 гигават, демек, 1000 мегавата, демек 10 пъти колкото таз "батерия".

Демек, двата блока на АЕЦ "Козлодуй" заедно могат да подават 20 пъти повече ток от тази батерия.

И не 1.29 часа, а цяла горивна кампания, което като време идва около година.

Идиокрация...

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията