Article_top

Европейската комисия глоби шведската компания за тежкотоварни превозни средства "Скания" с 880 млн. евро за участие в картел.

Комисията е установила, че в период от 14 години тя е действала в тайно споразумение с други пет производители при ценообразуването.

Брюксел постигна решение за уреждане на въпроса с MAN, DAF, Daimler, Iveco и Volvo/ Renault, но "Скания" тогава отказа да съдейства в разследването на Комисията и то продължи по стандартната процедура.

Еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер обяви, че този картел е засегнал голяма част от собствениците на транспортни фирми в Европа.

"Днешното решение отбелязва края на нашето разследване на 14-годишен картел. Тези компании произвеждат 9 от всеки 10 тежки автомобила, които превозват около три четвърти от стоките и товарите в Европа, като по този начин играят жизненоважна роля в европейската икономика. Вместо да се договарят за ценообразуването, те би трябвало да се конкурират помежду си", подчерта Вестагер. 

При определянето на размера на глобите ЕК е взела предвид продажбите на тежкотоварни автомобили на „Скания“, собственост на „Фолксваген“, както и сериозния характер на нарушението, високия общ пазарен дял на всички участващи дружества и географския обхват.

Картелното договаряне е продължило от 1997 г. до 2011 г., когато ЕК извършва внезапни проверки на фирмите. Между 1997 г. и 2004 г. са били провеждани срещи между висшия мениджмънт, понякога в рамките на търговски панаири или други събития. 

От 2004 г. насам картелът се организира чрез германските дъщерни дружества на производителите на камиони, като обикновено се обменя информация по електронен път.

Ключови думи
 

Европейската комисия глоби шведската компания за тежкотоварни превозни средства "Скания" с 880 млн. евро за участие в картел.

Комисията е установила, че в период от 14 години тя е действала в тайно споразумение с други пет производители при ценообразуването.

Брюксел постигна решение за уреждане на въпроса с MAN, DAF, Daimler, Iveco и Volvo/ Renault, но "Скания" тогава отказа да съдейства в разследването на Комисията и то продължи по стандартната процедура.

Еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер обяви, че този картел е засегнал голяма част от собствениците на транспортни фирми в Европа.

"Днешното решение отбелязва края на нашето разследване на 14-годишен картел. Тези компании произвеждат 9 от всеки 10 тежки автомобила, които превозват около три четвърти от стоките и товарите в Европа, като по този начин играят жизненоважна роля в европейската икономика. Вместо да се договарят за ценообразуването, те би трябвало да се конкурират помежду си", подчерта Вестагер. 

При определянето на размера на глобите ЕК е взела предвид продажбите на тежкотоварни автомобили на „Скания“, собственост на „Фолксваген“, както и сериозния характер на нарушението, високия общ пазарен дял на всички участващи дружества и географския обхват.

Картелното договаряне е продължило от 1997 г. до 2011 г., когато ЕК извършва внезапни проверки на фирмите. Между 1997 г. и 2004 г. са били провеждани срещи между висшия мениджмънт, понякога в рамките на търговски панаири или други събития. 

От 2004 г. насам картелът се организира чрез германските дъщерни дружества на производителите на камиони, като обикновено се обменя информация по електронен път.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията