Европейската комисия иска да включи социалните мрежи като Facebook и Twitter в обхвата на европейска директива, която координира законодателствата на държавите членки "в предоставянето на аудиовизуални медийни услуги".

"Искаме те (социалните мрежи - б.р.) да започнат да носят по-голяма отговорност. Смятам, че в този цифров свят има място за отговорност на всички медии", каза еврокомисарката по цифровата икономика и общество Мария Габриел по време на дискусия в София, цитирана от агенция "Фокус".

Габриел отговаря за над 40 инициативи на Европейската комисия в цифровата област, част от които е ревизията на въпросната директива. Предложените промени в нея са свързани още с лимита на времето за реклама, със задължение на държавите членки да имат независим медиен регулатор и да гарантират, че 30 на сто от съдържанието на аудиовизуалните медии е европейско.

Гласовете за повече регулация в социалните мрежи в Европа се засилват, защото тези медии са средата, в която често се разпространява джихадистка или хибридна пропаганда. В същото време те са вече незаменим инструмент на политическата комуникация.