Френският национален жп превозвач SNCF е предложил на БДЖ да купи влакове "Интерсити", които са свалени от движение съвсем наскоро.
Машините са повече от добри. Имат огромни количества локомотиви и вагони, а цената им е направо смешна, обясни пред Клуб Z заместник министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.
Френските железници преди няколко години започнаха подмяна на конвенционалните влакове с модели свръхбързи влакове от типа TGV, които развиват скорости над 400 км/ч. Затова почти нови жп композиции се оказаха излишни и сега се продават на съвсем ниска цена.
Става дума за влакове произведени в периода 1995 - 2002 година, които са в отлично експлоатационно състояние. Машините могат спокойно да поддържат скорости до 200 км/ч, които са рядкост дори и при строителството на най-новата железопътна инфраструктура у нас.
Офертата на френската компания вече е изпратена до БДЖ и се очаква решение.
Става дума за едни изключително добри условия, но дали ще се възползваме от тях зависи изцяло от следващото правителство, добави зам.-министър Гинев.
Последните чисто нови влакове, купени от БДЖ, бяха мотрисите "Дезиро" от "Сименс". Те бяха доставени по време на управлението на правителството на Симеон Сакскобургготски. Тези влакчета обаче са подходящи предимно за крайградски превози. В момента БДЖ няма композиции за дълги разстояния, който да са достатъчно комфортни и удобни за продължително пътуване.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни