На 29 януари след разкритията на Нова телевизия, че футболисти са назначени в БДЖ само, за да ритат на най-ниско ниво на аматьорския ни футбол, министърът на транспорта Ивайло Московски свика извънредна пресконференция, на която обяви, че отборът "Локомотив-БДЖ" се закрива. Отборът не само продължава да мери сили с колоси на играта с топка като "Вихър"- Требич, "Спартак 1933" - Подгумер и "Надежда" - Доброславци, но и закъсалата държавна железница се задължава да налива пари в тима през следващите две години, 

Това става ясно от новия Колективен трудов договор (КТД), подписан между синдикалните организации и ръководството на жп компанията, пише Offnews.bg.

В чл. 79 на споразумението е записано: 

"С цел участие на работниците и служителите от Дружеството в държавни и международни спортни турнири и първенства, Работодателят и Синдикатите могат да ги подпомагат чрез създаване по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, на аматьорски спортни клубове по различни видове спорт, така както е създадено Сдружение "Футболен клуб Локомотив-БДЖ". Наименование на всеки от създадените спортни клубове задължително включва думите "Локомотив-БДЖ". В тези клубове могат да членуват и други лица".

Текстът на практика дава възможност ФК "Локо-БДЖ" да се клонира, а жп компанията да плаща сметките както на футболистите, така и за други аматьорски отбори.

В края на януари Нова тв излезе с разследване, според което машинистите дават хиляди часове извънреден труд, ремонтите на локомотиви са фиктивни и на този фон като служители на железниците са назначавани футболисти, които колегите им никога не са виждали да ходят на работа.