"Ферари" държи монопола върху най-скъпите коли в света. На търг през октомври миналата година беше продадено произведено през 1963 г. 250 GTO за невероятните $ 52 млн. Но нищо чудно рекордът да бъде надскочен от... друго 250 GTO.

В германския сайт за продажба на автомобили втора ръка mobile.de е публикувана обява за продажба на произведено през 1962 г. 250 GTO за невероятната цена от 47,6 млн. евро - около $ 62 млн. При това, обявата е истинска - търговецът е компанията за луксозни имоти GT Golden Tower Real Estate and Luxury GmbH, чийто офис е в хотела "Адлон Кемпински" на централната улица "Унтер ден Линден" в Берлин.

Освен ферарито, сред заслужаващите вашето внимание обяви на mobile.de са и други коли, сред които и най-наточената версия на "Бугати Вейрон" - Grand Sport Vitesse, която струва само 2 379 999 евро.

3-литровият дванайсетак на 250 GTO е технологичен и естетичен шедьовър.

Предложеното от компанията "Ферари" е произведено през март 1962 г. и е навъртяло 15 000 километра. Има 12-цилиндров двигател с работен обем от 2953 куб. см и мощност от 300 конски сили. Разходът му на градско е 25 литра бензин на 100 километра.

Волан, ръчка, няма климатик и дори радио. Не му и трябват.

Моделът 250 GTO на "Ферари" се радва на огромна почит сред колекционерите на автомобили. В периода 1962-1964 г. от него са произведени само 39 бройки, като заради ръчното производство всеки от тях е уникат. Това е истински суперавтомобил, използван предимно за състезания, но вършел работа на най-заможните и като ежедневна кола.

По онова време цената му в САЩ е била $ 18 000 (около $ 300 000 в сегашно изражение), като купувачите е трябвало да бъдат одобрени от Енцо Ферари и дилъра му за Америка Луиджи Чинети.

Ако "германското" ферари не бъде продадено, на хоризонта идва още едно 250 GTO, което ще бъде пуснато на търг от аукционната къща Bohnams на 15 август. То е 19-ото произведено от цялата серия и засега не е обявена цена, от която ще започне наддаването.