Германската пощенска компания „Дойче пост“ е събирала данни на своите клиенти и ги е предлагала на политическите партии да ги използват по време на предизборната надпревара през 2017 г., съобщи „Билд“. По данни на изданието продажбата се е осъществявала от 2005 г. чрез дъщерната компания на концерна „Дойче пост директ“. През 2017 г. част от информацията за клиентите с цел анализ на политическите предпочитания са купили Християндемократическият съюз на Ангела Меркел и Германската свободна демократическа партия.

Двете политически сили потвърдиха информацията на "Билд", че преди изборите през 2017 г. са купували данни на избиратели от държавната пощенска компания "Дойче пост", предаде ДПА.

Данните са били използвани за агитация, насочена към конкретни групи гласоподаватели.

Говорител на компанията също потвърди, че "Дойче пост директ" събира и обработва лични данни. По думите му това се правело при стриктно спазване на федералните закони за защита на личните данни. Споделените с партиите данни не са се отнасяли до конкретни гласоподаватели, а били данни за домакинствата като пол, образование, потребителски навици, покупателна способност, възраст, дали сте собственик на жилище или кола и т. н.

Германската социалдемократическа партия (ГСДП), Левите, Съюз 90/Зелени и дясната "Алтернатива за Германия" заявиха, че не са работили с "Дойче пост".

На последните избори консерваторите от Християндемократически съюз/ Християнсоциален съюз (ХДС/ ХСС) спечелиха 33 процента от вота (-8,5 спрямо 2013 г.); Германска социалдемократическа партия (ГСДП) - 20,5 процента (-5,2); десните националисти от "Алтернатива за Германия" - 12,6 процента (+7,9); Свободна демократическа партия (либерали) - 10,7 процента (+5,9); "Левите" (радикална левица) - 9,2 процента (+0,6) и партия "Зелени" - 8,9 процента (+0,5).

Разкритията бяха направени в момент, когато в международната общност се води дебат за начина, по който политически организации използват данните на избирателите, след като беше разкрито, че данните на 50 милиона потребители на фейсбук са били използвани без тяхно съгласие от Cambridge Analytica за президентските избори в САЩ през 2016 г. в кампанията на Доналд Тръмп, припомня ДПА

Политически анализатори отбелязват, че микротаргетирането има различна тежест в зависимост от избирателната система в дадена страна. И докато в мажоритарна система, в която  "първият печели", може да бъде решаващо, то има много по-малка роля при пропорционален вот.