След като не успяха да пробият с Истанбулската конвенция сега джендър силите се опитват да се промъкнат и да промият съзнанието на подрастващите с текстовете в учебника по биология за 9-и клас. Така изглежда нова вълна от реакции в социалните мрежи.

Бдителни родители и граждани обаче веднага съзряха заплахата.

Един от уроците в учебник по биология за 9-и клас на издателство „Анубис” е основния повод за възмущението.

Най-дискутираните текстове са в урок 28 – „Оплождане и индивидуално развитие”, където в графа „Юношество” е написано: „Възможно е осъзнаване на сексуално влечение към същия пол”.

От Българската организация за родителите и децата (БОРД) веднага изпратиха писмо до министъра на образованието.

Уважаеми господин министре,

В учебника по Биология и здравно образование за 9. Клас – за профилирано и професионално образование с интензивно изучаване на чужд език, издателство „Анубис“ – на 87-а страница фигурира следният текст в раздел „Психо-сексуално развитие – зряла възраст“:

„Настъпва социална и полова зрялост. Окончателно формиране на сексуалната идентичност – хетеросексуалност или хомосексуалност“.

Твърдението, че сексуалната ИДЕНТИЧНОСТ се формира в зряла възраст, тоест, че полът е социална роля, а не е биологично определен факт е смисловото ядро на джендър-идеологията, станала скандално известна у нас покрай нелепите опити на редица държавни институции за налагане на Истанбулската конвенция.

Както е известно , с решение 13/27.07.2018 г на Конституционния съд на Република България теорията за пола като социална роля бе обявена за противоречаща на българската Конституция, пише там.

А в коментарите под публикацията на Александър Урумов от БОРД граждани са написали: "Този учебник е противоконституционен".

Друга потребителка добавя:

А това “Изграждане на трайни връзки с партньор от другия или СЪЩИЯ пол” е пропаганда за приемане на еднополовите бракове от поколението обучаващо се по този текст, когато същите станат гласоподаватели!!! Ние няма как да го допуснем сега, но това поколение след нас ще е с промити мозъци ако не се вземем в ръце СЕГА.

Обективно е, няма нищо нецензурно

Авторите на учебника не разбират тези реакции в социалните мрежи:

"Изненадана съм от реакцията, която се появява в социалните мрежи. Изглежда, че не сме свикнали да възприемаме съвременното състояние на науката и на развитието на обществото”, коментира по бТВ проф. Мария Шишиньова , ръководител по съставянето на учебника.

Тя напомни, че учебниците се пишат по учебни програми, които предварително се обнародват и дискутират.

„Не сме получили никакви забележки, оспорвания или въпроси. Задължително в учебната програма в очакваните резултати се изисква да се описват етапите на психосексуалното развитие на личността, същността и значението на сексуалното репродуктивно здраве, да се дискутират ранните сексуални контакти, необходимостта от толерантно отношение към хората с различна сексуална ориентация, личната отговорност”, изброи проф. Шишиньова.

По думите ѝ подобен вид тематика се застъпва напоследък по новите учебни програми. Променило се е развитието на човешкото общество, на знанията, проблемите, които се появяват, подчерта тя. „До средата на 80-те години на XX век човекът беше единственият жив организъм, който се изучаваше без полова система”, подчерта проф. Шишиньова.

"Ново е, защото в 80-те години на миналия век гей прайд нямаше, по тези въпроси не се говореше в обществото, в медиите", посочи и бившият министър на образованието Тодор Танев.

Той беше категоричен, че един учебник, освен собственото съдържание по дисциплината, има и възпитателно съдържание.

„Това, което е направено от екипа, е абсолютно обективно, несугестиращо каквото и да било поведение, няма нищо нецензурно”, подчерта Танев.

Антоанета Донева, учител по биология в 51-во училище в столицата, отбеляза пред бТВ, че темата за сексуалното образование е доста деликатна. Спорът кога и каква информация трябва да се предоставя на децата е нерешим по простата причина, че всеки родител, педагог и психолог има собствено виждане, допълни тя.

 
Искат да ни завлекат в палеолита
"Урумов, общество и ценности и прочее елитни представители на палеолита искат да ни завлекат в тяхната епоха. Добре. Нека публиката се определи - иска в съвременна Европа или иска в каменната ера, където "учебниците по биология" са на ниво самостоятелно оцеляване в пещера в компанията на конкурентни колеги-канибали. Аз моят цивилизационен избор отдавна съм направил и ще помоля онези, които искат да ме завлекат в тяхната пещера (защото това е единствената им представа за "нормален" живот), да си направят съответната неандерталска комуна и да не налагат първобитните си представи на всички около тях", реагира във фейсбук Виктор Лилов.

През януари покрай истерията с Истанбулската конвенция гръмна и новината "Джендъри питат децата в каква тоалетна ходят, рокличка или суичър предпочитат". Ставаше въпрос за анкета, изготвена от Фондация "Джендър образование, изследвания и технологии" (ДОИТ) съвместно с "Национална мрежа за децата", която се прилага безпроблемно в българските училища от пет години насам със съдействието на Министерство на образованието и науката. Конкретният проект е конкурс "Училище без насилие и стереотипи, определени от пола", а анкетата се попълва от учителите, а не от децата. Тази "новина" мигновено се мултиплицира и доби страховити размери. Активизираха се и от ВМРО в Стара Загора след получен родителски сигнал. Журналисти питаха защо образователният министър Красимир Вълчев е гласувал "против" конвенцията на заседанието на Министерския съвет, а в същото време МОН стои зад въвеждането тихомълком на джендър образование в училище. Питане към министъра имаше и от депутати в парламента. 

Под натиска на възмутените граждани от МОН в крайна сметка решиха да отменят провеждането на анкетата.