Всички се чудим какво ли е да умреш. Скоро на пазара излиза игра, чиито автори твърдят, че ще удовлетвори това (нездраво) любопитство, без да наистина да умираме. Играта се казва Samadhi – 4D Experience of Death (Самадхи – 4D Усещане за смърт) . Това е нещо като стая на смъртта, в която се използват драматични специални ефекти, за да приближи играчите до реалното усещане за умиране, разказва CNN.

При презентацията, която е предвидена за началото на септември в Шанхай играчите ще бъдат предизвикани да се включат в серия от изпитания, за да избегнат да бъдат убити. Загубилите ще бъдат кремирани – или поне ще трябва да легнат в ковчега, с който тялото на умрелия „се транспортира“ до пещта при кремация. Специалните ефекти ще симулират усещанията на хората през целия процес на изгарянето – или поне предположението за тези усещания на авторите на играта. След "кремацията“ играчите преминават в мека, кръгла капсула, която напомня утроба и това представлява тяхното "прераждане“.

Каква е наградата за победителя?

"Той също трябва да умре, разбира се", отговаря без колебание един от бащите на играта Динг Руи. "Както е в истинския живот – всички умираме рано или късно" обяснява той.

Динг и неговият партньор Хуанг Уей-пинг са направили сериозни проучвания за тази игра. Те са вникнали в дълбочина в процеса на кремация, която е предпочитана от 50% от китайците.

Двамата посетили истински крематориум и помолили да бъдат вкарани в пещта без тя да бъде запалена, естествено.  Човекът от крематориума бил много нервен- все пак обикновено само му се налагало да вкарва телата, не бил пробвал обратния процес. Всичко минало успешно, но усещането било много странно, разказват двамата.

Според тях реализмът в играта е основен, за да провокира участниците да се размислят за живота и смъртта. Те ще продължат да ръководят организацията си, специализирана в осигуряването на хоспис грижи за умиращи пациенти от онкологичните клиники.

Хуанг обяснява, че интересът му към смъртта се появил след успешна кариера като търговец, която обаче не му давала отговори на вечните въпроси.

„Китай ме направи богат, но не ме научи как да живея богат живот. Бях изгубен“ разказва той.

Отначало двамата не били никак сигурни какъв ще е интересът към особената им игра на умиране.  От работата си като доброволци в хосписи били разбрали, че малко хора искат да се изправят лице -в-лице с идеята за смъртта, дори когато са на смъртно легло.

За да видят как ще се продава идеята им, те отначало провели кампания за събиране на средства. За три месеца вече имали 67 хил. долара, което превишавало нужните им пари. „Оказа се, че много хора в Китай са любопитни за смъртта“, казват те.

"Попаднах в тежка катастрофа с кола и единствената ми мисъл тогава беше: "Защо не си направих застраховка?“ Не това си бях представял за последните мигове от живота ми. Романтичната идея, че в последните мигове животът ти минава пред теб като на кинолента, това не се получава“, заключава Динг.

Двамата създатели на играта се надяват преживяването от играта да накара хората да си задават въпроси за това какво правят с живота си и да ги насочи към идеята да се изправят пред смъртта по свой собствен начин, обясняват те пред CNN.