Премиерът Бойко Борисов разпореди фирма "Джи Пи Груп" да бъде "извадена" от обществените поръчки и да се проверят извършените от нея пътни ремонти.

"Възложих на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов, спазвайки закона, да намери форми още днес “Джи Пи груп” да се извади от проектите с европейско и държавно финансиране", обяви Борисов пред журналисти в Асеновград и подчерта, че винаги е държал на това фирмите да работят качествено и в срок.

Фирмата, свързвана с шефа на "ЛУКойл България" Валентин Златев извършва предизвикалия обществено недоволство ремонт за 24 милиона лева на столичната улица "Граф Игнатиев" и прилежащите й "6-ти септември", "Шишман" и "Солунска". Обектът трябва да бъде пуснат през март догодина. Освен това наскоро обединение начело с "Джи Пи Груп" спечели договора за строителство на тунел Железница на магистрала "Струма", който ще бъде най-дългият шосеен в България - за над 185 млн. лева без ДДС. Обжалване на поръчката отложи подписването на контракта.

"Всеки, който е заподозрян и тече разследване - да се извади от конкурсите и да си докаже правотата и невинността", посочи премиерът, припомняйки как никога не е правил компромис с качеството. 

"Помните, когато в Ямбол 19 км готова магистрала "Тракия" - затова, че една чужда компания беше спестила от асфалта и ги накарах да я асфалтират повторно. За Ябланица - анулирах търг за над 100 млн. лева и след това се получи по-евтина цена. Няма да дам да ми се петни името. Така, че докато си защитят правотата - нямат работа да участват в конкурси", категоричен беше премиерът.

Освен това е възложил на АПИ с Института по пътища и мостове да следят стриктно за качеството на пътната настилка. "Има фирми за надзор и компетентни хора, които получават заплата за това, ако са го проспали - прокуратурата да ги обвини и да ги вкара в затвора", каза Борисов.

Премиерът инспектира ремонта на Мулдавския манастир "Св. Петка" край Асеновград, където през 2010 г. източното и част от северното крило бяха унищожени от пожар.

За своята "лична ангажираност" той получи благодарност от Пловдивския митрополит Николай. През 2016 г. правителството отпусна 500 хил. лева за възстановяване на манастира.

Пред премиера митрополитът посочи още, че е необходимо до светата обител да бъде прекаран водопровод, за да се осигури питейна вода, и да се изгради пътна връзка от пътя Асеновград- Кърджали. Борисов обеща.

"Възложил съм на ВиК Пловдив водопровода, тъй като манастирът няма вода. Проектът вече е съгласуван между всички", каза министър-председателят и допълни, че ще се работи и за пътя до манастира.

Освен това ще предложи на правителството да се отпуснат около 600 000 лева за Пловдивската семинария, защото "събраните от битката с контрабандата средства" дават тази възможност.

Председателят на УС на АПИ Светослав Глосов обясни, че ще бъде направена стриктна проверка на качеството на строителството на пътната отсечка от Кърджали до границата, която в момента се строи от същата фирма за 9 млн. лева.

Вече има досъдебно производство

Софийската градска прокуратура (СГП) образува досъдебно производство по сигнали за дейността на "Джи Пи груп", съобщи главният прокурор Сотир Цацаров на 8 октомври в Русе, два дни след убийството на водещата от местната телевизия Виктория Маринова. Сигналите са на вицепремиера Томислав Дончев и на сайта "Биволъ".

Цацаров разкри, че проверката, която се извършва със съдействието на ДАНС, е прераснала в досъдебно производство. По думите му действията са довели до "запор на изключително крупна сума пари" - 14 милиона евро.

Дончев е подал сигнал за злоупотреби при усвояването на средства от европейските фондове.

По време на разследване срещу "Джи Пи груп" журналистите Димитър Стоянов от сайта "Бивол и Атила Биро от румънския Rise Project бяха арестувани, защото са отишли на място да установят как се развива случая по подаден от тях сигнал към ГДБОП. В свой обширен материал от средата на септември, озаглавен: #ДжиПиГейт: Гранд корупция с еврофондове и обществени поръчки през консултантски фирми, изданието разкри скрито счетоводство на мрежа от консултантски фирми, свързани с големи строителни компании.