Турските сериали са основната причина за бума на туристи от Латинска Америка в Турция, съобщи "Хюриет", като се позова на водеща туристическа асоциация.

В латиноамериканските държави турските телевизионни сериали, известни като Telenovelas Turcas, са особено популярни. Само за първите 8 месеца на годината повече от 165 000 туристи от Латинска Америка посетиха Турция, което е 70% увеличение спрямо същия период на миналата година, съобщиха от хотелската асоциация на Турция (TÜROB).

Асоциацията очаква двуцифрен ръст през 2019 година на броя на туристите от този пазар.

"Ние се радваме на значително увеличение на броя на пристигащите от латиноамериканските страни, предимно от Бразилия, Аржентина и Колумбия, през последните две години след спад през 2016 г.", каза президентът на TÜROB Тимур Бейяндър.

"Турските сапунени опери са доста популярни, особено в Аржентина и Бразилия, като повечето от тях се излъчват в най-добрите часови пояси. Някои латиноамерикански семейства дори започват да дават имена на новородените си деца от турски телевизионни сериали - като Елиф или Онур. Би било чудесно турските власти да използват известни актьори от тези турски драми, за да популяризират Турция в тези страни, в опит да привлекат повече туристи от Латинска Америка", посочва Бейяндър.

В момента износът на турски телевизионни програми се оценява на стойност от над 350 млн. долара годишно, като продажбите са в над 100 страни. Обемът на продажбите и обхватът им правят Турция втория най-голям износител на телевизионно съдържание в света.

На латиноамериканския пазар излъчването на турски драми започва с "Хиляда и една нощ" и актьора Халит Ергенч в ролята на Онур и актрисата Бергюзар Корел като Шехерезада, по-късно следва "Забранена любов", "Пепел от рози", както е известен у нас (Fatmagül'ün Suçu Ne?) и "Езел", както и много други. Например "Елиф", който разказва историята на изоставено момиче, се превърна в най-дългата турска драма, излъчвана някога в Чили.