И пазарът на таблети страда от спад в продажбите, показва доклад на анализаторите от IDC. Доставките за третото тримесечие на 2018-а година са спаднали с 8,6% спрямо същия период на миналата.

Делът възлиза на 31,6 млн. броя - предимно обикновени таблети. От устройствата две в едно, които обикновено са просто таблет с прилежаща клавиатура, са пласирани 4,8 млн., или с 13,1% по-малко на годишна база.

Лидер остава Apple с устройствата iPad, iPad Pro и iPad Mini, които държат 26,6% на пазара, с 0,7% повече от миналата година. Втори очаквано е Samsung, който заема 14,6% от пазара, трети - Amazon с 12%, а четвърти и пети - китайците от Huawei и Lenovo.

Спадът в пазара на таблетите тече от няколко години и основната причина е омагьосаният кръг, в който влязоха производителите с все по-големия фокус върху смартфоните.

В момента смартфоните от среден клас са по-мощни от много таблети от висок клас. А хардуерните характеристики на бюджетните устройства - под 100 долара, при таблетите не са се променили за няколко години. В момента стандартните евтини таблети са със слаб 8-ядрен процесор и 1-2 гигабайта рам - т.е. не са мръднали отпреди няколко години. Иновациите също са рядкост и не оцеляват над нивото "концепция" (демонстрационни модели, които показват как приблизително биха изглеждали бъдещи устройства).

Таблетите не получават въобще вниманието, което се обръща на смартфоните, нито пък подобренията - като четец за пръстови отпечатъци, по-добри камери (вътрешни за разговори, ако не искате да снимате с таблет), по-висока резолюция (освен в най-високия клас) и по-големи батерии. Устройство от 2014 г. и от 2018 г. могат да бъдат объркани с теглото, поставени едно до друго.

Подкатегорията две в едно според много потребители е просто трик, тъй като всеки може да си купи далеч по-евтина и хубава преносима Bluetooth клавиатура (понякога вградена в калъф), вместо да плаща 200-300 долара за таблет с такава в добавка.