След като клипът на тв Алма матер с Башар Рахал, търсещата известност кандидатка и "Сметанката, шефе" изчезна тихомълком от фейсбук страницата "Годината, в която стана известен", днес там даже се появи и нещо като извинение.

То е до всички, които „се чувстват засегнати от нашия клип“.

"Съжаляваме, че не съобразихме, че клипът не отговаря на определени академични и човешки норми, и в този смисъл реакцията е разбираема. Това е и причината да свалим клипа", се казва в обяснението.

Посочва се още, че поради „организационни причини“ кастингът извън София се отлага. Първоначално бе предвидено такъв да има и в други български градове, в които има университети – като Варна, Бургас, Благоевград и Велико Търново. Сега одобрените оттам кандидати ще бъдат поканени на интервю с имейл.

Във видеото, озаглавено „Годината, в която станах известен“, кандидатка за известност получава поощрение от директора на телевизия „Алма Матер“ Башар Рахал, носейки му кафе и „сметанка“. Клипът анонсира кастинг за лица на студентската телевизия, но сексисткото му послание и представянето на известността като цел, а не като резултат от работата, породиха остър дебат в социалните мрежи за нивото на журналистическата професия у нас.

Рекламната кампания била замислена според новия директор Башар Рахал като сарказъм, а не като сексизъм. Нищо че - първо се показва, че журналистите искат единствено да са известни, второ -  целите на въпросната кандидатка се свеждат до фръцкане по къса пола, носи кафе и "сметанка" на шефа, а той я оглежда обстойно.

Критици на видеото отбелязаха и втори факт: изчезнал е и статусът, с който Башар Рахал защитаваше "иронията" на своята стена във фейсбук.

За да е още "по-забавно", новият директор на "Алма матер" Рахал обясни, че на снимките във видеото е била маркетинг директорката на телевизията

Сега става ясно, че ще има кастинг в София на предварително обявените дати - 17,18 и 19 ноември.