Руската авиокомпания "Аерофлот" ще плати 5.8 милиона рубли или около 160 000 долара на човека, който измисли новата рекламна мелодия на компанията. Цената е най-високата в историята на руската авиация. "Аерофлот" започнала да използва закачливи песнички подобно на западните компании, за да направи рекламите си по-запомнящи се и да привлече повече клиентите. Собствениците на компанията вярват, че голяма част от успеха им се дължи именно на няколкото ноти, които пътниците си припяват. 

Компанията е подготвила сериозен набор от изисквания към песента - трябва е на английски и да включва думата "Аерофлот", трябва да е запомняща се и закачлива, да кара пътниците да си я тананикат. Освен това трябва да съдържа поне 3 стиха и 3 припева, и задължително да има и руски превод. Шефовете на "Аерофлот" искат и поп и хаус версия с енергичен ритъм. Според тях пътниците трябва да се забавляват докато пътуват и най-лесният начин за това е с хубава музика. 

"Западната" мелодия трябва да прилича на песните на западните изпълнители. "Аерофлот" дават като примери Roling in the deep на Адел, Rehab на Ейми Уайнхаус, Viva la vida нa "Колдплей" и Call me maybe на Карли Рей Джепсен. 

Това не е първият път, в който "Аерофлот" търси най-добрите музиканти за маркетинговите си проекти. Пилотните им опити за музикални реклами започват още през 70-те години.

"Много авиокомпании използват музиката като част от своята търговска марка. "Аерофлот залагат на западния стил и това се харесва на повечето им клиенти. Една лесно запомняваща се мелодия наистина може да донесе успех.", казва Камерън Флеминг, рекламен копирайтър от Ню Йорк.

В блога си Флеминг описва марки и компании, и техните рекламни стратегии. Според рекламният специалист собствениците на компанията имат добър нюх за успеха ѝ и скъпата мелодия си струва инвестицията.