През 2019 г. куклата "Барби" ще чества 60-годишнината си без нито една бръчка, предаде Франс прес. С руса или кестенява коса, с издължена или закръглена фигура, в образа на принцеса или пожарникар, "Барби" продължава да съблазнява децата и се възползва дори от социалните мрежи, за да привлича вниманието върху себе си, предаде БТА.

"60 години - това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години", заяви гордо Нейтан Бейнард, директор по маркетинга за куклите "Барби" в групировката "Мател".

Въпреки все по-голямата конкуренция, ежегодно се продават 58 милиона екземпляра от куклата "Барби" в над 150 държави. "Барби" е известна колкото "Кока-Кола" и "Макдоналдс", отбеляза Бейнард през декември м.г., по време на частна визита в центъра по дизайн на "Мател" в Ел Сегундо в предградията на Лос Анджелис в Калифорния.
Над 1 милиард кукли "Барби" са продадени от представянето й в изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г. 
Идеята за създаване на "Барби" хрумнала на съоснователката на "Мател" Рут Хандлър, докато отглеждала децата си. "Дъщеря й Барбара имала ограничен избор на играчки - кукли, и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът й мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот", поясни Бейнард. Така била създадена куклата "Барби", която е кръстена на дъщеря й Барбара и изобразява жена с подчертано женствени форми. "Успехът е незабавен - през 1959 г. са продадени 300 000 екземпляра от куклата "Барби", каза Бейнард.
С външност на красавица куклата "Барби" първоначално не притежава нищо феминистко. "Тя съответстваше на каноните за красота по онова време, а нереалните пропорции на тялото й бяха приспособени към тъканите, с които се разполагаше, и оттогава бяха коригирани от "Мател", подчерта един от дизайнерите на "Барби" Карлайл Нуера.
Прототип на русокоса калифорнийка, "Барби" дълго бе критикувана заради имиджа си на нереална, богата и ленива жена. "Това окарикатуряване е несправедливо - увери авторката на книгата "Барбизавинаги" М. Лорд. - В действителност "Барби" е онова, което играещото си с нея момиче иска един ден да стане. Проблемът не е свързан с високата 28 см пластмасова фигурка, а с културата ни и с виждането, което имаме за женствеността."
"Барби" стана астронавтка през 1965 г., 4 години преди Нийл Армстронг да стъпи на Луната. Първатата чернокожа версия на "Барби" бе пусната в продажба през 1968 г. "Понастоящем 55 на сто от куклите, които продаваме в целия свят, не са русокоси, нито синеоки", настоя Лиза Макнайт, генерален директор за куклите "Барби" в "Мател".