Article_top

Премахване на задължителното връщане на шофьорите най-малко веднъж на 4 седмици в страната, където са базирани фирмите им.

Българската страна ще се опита да се пребори за тази поправка в пакета „Мобилност“, научи Клуб Z. Това е главният, ако не и единствен шанс за наш успех, смятат запознати, пожелали анонимност.

Пакетът, известен още като „Закона Макрон“, се очаква да бъде гласуван утре от Комисията по транспорт и туризъм в Европарламента. По същото време българските превозвачи ще протестират с тежка техника точно срещу сградата, в която ще се обсъжда въпросът. В знак на солидарност с тях ще бъде и българският транспортен министър Росен Желязков. Очаква се той да присъства и на гласуването в Европарламента, което ще бъде нещо безпрецедентно.

Днес Желязков ще има среща с еврокомисарката по транспорта Виолета Булц.

Изключително трудно ще бъде българските превозвачи да се преборят за другите си искания, сред които задължителната почивка в мотел, а не в кабината на камиона, прогнозираха нашите източници. Според тях нещата отдавна са изтървани поради дълго бездействие на властите в София.

Пакетът „Мобилност“ в изгоден за нашите превозвачи вариант е трябвало да бъде обявен за приоритет на българското председателство на ЕС през първата половина на 2018 г. Това не е направено. А сега няма как да стане, макар начело на ЕС от 1 януари да е Румъния, чиито превозвачи също ще протестират заедно с българските. Сега обаче приоритетите са съвсем различни - „Брекзит“ със сделка, приемането на многогодишната фиансова рамка на Съюза, както и провеждането на европейските избори в края на май.

И докато българските власти са бездействали, Франция и Германия, които заедно с Белгия и Холандия са инициатори на пакета „Мобилност“, са привлекли на своя страна колебаещите се, споделиха източниците на Клуб Z.

Страни като Чехия и Словакия пък, които преди са ни подкрепяли, сега са срещу нас. Вероятно и те са „обработени“. Пък и там няма така развит транспорт от този вид. Освен това те се намират и в Централна Европа и за техните превозвачи е значително по-лесно да се прибират веднъж на 4 седмици. Докато за българските и румънските това не може да се каже - двете страни са в „периферията“ на ЕС.

Унгария, която също е централноевропейска страна, обаче е с нас. Същото важи дори за Ирландия, която е „периферна“ поради географското си положение.

 

Премахване на задължителното връщане на шофьорите най-малко веднъж на 4 седмици в страната, където са базирани фирмите им.

Българската страна ще се опита да се пребори за тази поправка в пакета „Мобилност“, научи Клуб Z. Това е главният, ако не и единствен шанс за наш успех, смятат запознати, пожелали анонимност.

Пакетът, известен още като „Закона Макрон“, се очаква да бъде гласуван утре от Комисията по транспорт и туризъм в Европарламента. По същото време българските превозвачи ще протестират с тежка техника точно срещу сградата, в която ще се обсъжда въпросът. В знак на солидарност с тях ще бъде и българският транспортен министър Росен Желязков. Очаква се той да присъства и на гласуването в Европарламента, което ще бъде нещо безпрецедентно.

Днес Желязков ще има среща с еврокомисарката по транспорта Виолета Булц.

Изключително трудно ще бъде българските превозвачи да се преборят за другите си искания, сред които задължителната почивка в мотел, а не в кабината на камиона, прогнозираха нашите източници. Според тях нещата отдавна са изтървани поради дълго бездействие на властите в София.

Пакетът „Мобилност“ в изгоден за нашите превозвачи вариант е трябвало да бъде обявен за приоритет на българското председателство на ЕС през първата половина на 2018 г. Това не е направено. А сега няма как да стане, макар начело на ЕС от 1 януари да е Румъния, чиито превозвачи също ще протестират заедно с българските. Сега обаче приоритетите са съвсем различни - „Брекзит“ със сделка, приемането на многогодишната фиансова рамка на Съюза, както и провеждането на европейските избори в края на май.

И докато българските власти са бездействали, Франция и Германия, които заедно с Белгия и Холандия са инициатори на пакета „Мобилност“, са привлекли на своя страна колебаещите се, споделиха източниците на Клуб Z.

Страни като Чехия и Словакия пък, които преди са ни подкрепяли, сега са срещу нас. Вероятно и те са „обработени“. Пък и там няма така развит транспорт от този вид. Освен това те се намират и в Централна Европа и за техните превозвачи е значително по-лесно да се прибират веднъж на 4 седмици. Докато за българските и румънските това не може да се каже - двете страни са в „периферията“ на ЕС.

Унгария, която също е централноевропейска страна, обаче е с нас. Същото важи дори за Ирландия, която е „периферна“ поради географското си положение.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Туристическият сезон е слаб. Как да привлечем повече туристи по родното Черноморие?