Заради поредкрепата и сътрудничеството в преговорите по пакета "Макрон", премиерът Бойко Борисов е изпратил благодарствени писма до своите колеги в Румъния, Полша, Литва, Унгария и Испания. Той е отправил специални благодарности "за постигнатите обнадеждаващи резултати" от гласуването на 10 януари, когато два от трите доклада по пакета бяха отхвърлени в Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент, съобщиха от правителствената информационна служба.

Борисов е благодарил и на работещите в автомобилния транспорт и шофьорите на товарни автомобили от Румъния, Полша и Литва, които подкрепиха българските превозвачи по време на протестите в Брюксел.

В писмата си до петимата европейски лидери министър-председателят Борисов изразява своето съжаление, че първоначалните цели на Пакет „Мобилност“ са потънали в хода на дискусиите и национални интереси са надделели над общия европейски подход. Според българския премиер подобни правила не отговарят на социалния дневен ред на Европейския съюз, имат негативно въздействие върху целите по отношение на околната среда и ще oщетят европейската икономика като цяло.

Според Борисов в момента дебатите относно пакет „Мобилност I“ са на кръстопът и все още има шанс да се избегне фрагментацията на единния европейски пазар и да се затвърди разбирането, че „Европа на две скорости“ не е решение.

„Въпросите на автомобилния транспорт са прекалено важни за европейската икономика, за да бъдат решавани по спешност“, пише министър-председателят, като допълва, че следващият Европейски парламент и Комисия трябва да поемат тази отговорност.

В понеделник се очаква министърът на транспорта Росен Желязков да се срещне в Брюксел с председателя на европарламента Антонио Таяни.

„За две години този пакет „Мобилност 1” не може да събере необходимия консенсус в рамките на съюза. Нито един от прокламирани принципа за внасянето на пакета – подобряване на социалните права, на единния пазар и на конкурентноспособността, не е налице. Той разделя Европа”, коментира пред бТВ министър Желязков.

Той определи като прецендент общите действия на различни държави, които излязоха на протест срещу промените в транспортния бранш.

„ За първи път от 10 г. насам българи заедно със свои сподвижници в тази кауза от Румъния, от Полша, от Литва протестират. И то не протест, който е хаотичен, който има за цел да оказва натиск или въздействие, а протест, който има ясно послание за защита на икономическите и социални права на българските превозвачи, както и на превозвачите от периферията на Европа“, коментира Желязков.