Article_top

Ford затваря завод, съкращава работни места, спира модели и преразглежда цялостния си бизнес в Европа, официално обяви автомобилният гигант, като сложи край на спекулации, ширещи се в последните седмици.

Както се казва в такива случаи - компанията се преструктурира. Любопитно е, че Ford влиза в сътрудничество с Volkswagen за лекотоварната си гама - това е част от мерките.

Причините за съкращенията са много, а най-голямата е, че концернът губи. За третото тримесечие на миналата година загубите възлизат на 215 млн. евро, а в същия период на 2017-а са били 167 млн.

Според различни източници целта е да бъдат спестени между 12 и 16 милиарда евро в следващите пет години в световен мащаб. Освен това Ford се готви за "Брекзит", опитва да намали щетите от драмата с дизела и се подготвя за бъдещето, като насочва внимание към електрическите автомобили. 

Босът на Ford Джим Хакет.

Съкращенията 

„Вземаме решителни мерки, за да трансформираме дейността на Ford в Европа, казва Стивън Армстронг, президент на компанията за Европа, Близкия изток и Африка. - Ще инвестираме в автомобилите, услугите, сегментите и пазарите, които най-добре подпомагат дългосрочния устойчив и доходоносен бизнес, създавайки стойност за всички наши акционери и осигурявайки вълнуващи автомобили на клиентите ни.“

В пресинформацията се казва, че "Ford започва официални консултации със своя Работнически съвет и партньорите си от профсъюзите и ще работи съвместно с всички ключови акционери, за да осъществи новата стратегия".

Заводът Ford Aquitaine Industries в Бордо, Франция, който произвежда малки автоматични трансмисии, ще затвори през август 2019 г.

Стартирали са разговори между Ford и неговия Работнически съвет да се прекрати производството на семейните миниванове C-MAX и Grand C-MAX в завода в Саарлуис в Германия, тъй като сегментът на компактните мултифункционални автомобили се свива в Европа.

Ford предприема "стратегически преглед" на Ford Sollers, съвместното предприятие на компанията в Русия. Обсъждат се няколко опции за значително преструктуриране на Ford Sollers от Ford и партньора на компанията Sollers PJSC. Очаква се да бъде взето решение през второто тримесечие. Тоест - и този завод може да хлопне кепенците.

"Ford планира да консолидира седалището си във Великобритания и седалището на Ford Credit Europe в техническия център Ford Dunton в Югоизточен Есекс, за да подобри финансовата стабилност и да създаде технически център, фокусиран върху клиента. Тази мярка подлежи на консултации с профсъюзите и местно одобрение", пише още в пресрилийза.

За затваряне на завода на Ford във Франция се говори от години.

54 хиляди служители и работници се трудят за Ford в Европа. Основно те са базирани във Великобритания, Германия и Испания. Според "Файненшъл таймс" от затворения завод във Франция и намаляване на производството в Саарлуис ще бъдат съкратени 1140 работни места.

Конкретни мерки

Подобренията в структурните разходи ще се подкрепят от намаляване на допълнителния труд във всички звена - с фиксирано или почасово заплащане, казва Ford Европа. Подобрения в управлението, обявени през декември, вече са в ход чрез промяна с фиксирано заплащане в световен мащаб. Така се цели "подобряване гъвкавостта на организацията".

"Ford цели да постигне намаляване на разходите за работна ръка, доколкото е възможно, чрез доброволно освобождаване на служители в Европа и ще работи в тясно сътрудничество със социални партньори и акционери, за да постигне тази цел", гласи един от най-интересните текстове в информацията.

В дългосрочен план Ford Европа заявява, че цели 6% марж на печалбата преди лихви и данъци, с възвръщаемост, надхвърляща разходите за капитала за всяка сфера на дейност.

Лекотоварни автомобили - сътрудничество с VW

Друг любопитен момент - Ford, който е №1 в Европа по продажба на лекотоварни автомобили, планира сътрудничество с германския концерн Volkswagen.

Президентът на Ford Джим Хакет (вляво) и босът на VW Херберт Дайс на щанда на германския концерн на автоизложението в Детройт. 

"В съответствие с глобалния подход на Ford за финансова стабилност чрез изграждане, партниране или купуване, Ford Европа ще използва взаимоотношенията си - като например успешния джойнтвенчър Ford Otosan и потенциалното сътрудничество с Volkswagen AG - за да подпомогне ръста на лекотоварните си автомобили", разкрива фирмата със синия овал.

Пътнически автомобили

Както стана ясно по-горе, семейният C-MAX отива в енциклопедиите. В бъдеще всеки модел на Ford от изцяло новия Focus нататък ще има електрическа версия. Това включва нови модели и нови версии на съществуващи автомобили. От Fiesta до Transit ще бъде предлагана опция за "мек" хибрид, пълен хибрид, плъг-ин хибрид или изцяло електрически.

Ford също така заявява, че ще "надгради" успеха си в нарастващия сегмент на високопроходимите автомобили в Европа. Продажбите на SUV моделите EcoSport, Kuga и Edge достигнаха рекордни нива през 2018 г. - за първи път надхвърляйки четвърт милион продажби.

Mustang Shelby GT500 в Детройт.

Вносни автомобили

Ford обособява трета бизнес категория за клиентите си в Европа, освен лекотоварни и пътнически, въвежда "вносни автомобили". Тук попадат американските модели, като например спортният Mustang, който пали кръвта с всичките си модификации, а публиката му на Стария континент не е за пренебрегване.

Нишовото портфолио ще включва Mustang, Edge и друг SUV автомобил, който ще бъде представен през април, както и изцяло нов напълно електрически високопроходим автомобил, вдъхновен от Mustang, през 2020 г.

 

Ford затваря завод, съкращава работни места, спира модели и преразглежда цялостния си бизнес в Европа, официално обяви автомобилният гигант, като сложи край на спекулации, ширещи се в последните седмици.

Както се казва в такива случаи - компанията се преструктурира. Любопитно е, че Ford влиза в сътрудничество с Volkswagen за лекотоварната си гама - това е част от мерките.

Причините за съкращенията са много, а най-голямата е, че концернът губи. За третото тримесечие на миналата година загубите възлизат на 215 млн. евро, а в същия период на 2017-а са били 167 млн.

Според различни източници целта е да бъдат спестени между 12 и 16 милиарда евро в следващите пет години в световен мащаб. Освен това Ford се готви за "Брекзит", опитва да намали щетите от драмата с дизела и се подготвя за бъдещето, като насочва внимание към електрическите автомобили. 

Босът на Ford Джим Хакет.

Съкращенията 

„Вземаме решителни мерки, за да трансформираме дейността на Ford в Европа, казва Стивън Армстронг, президент на компанията за Европа, Близкия изток и Африка. - Ще инвестираме в автомобилите, услугите, сегментите и пазарите, които най-добре подпомагат дългосрочния устойчив и доходоносен бизнес, създавайки стойност за всички наши акционери и осигурявайки вълнуващи автомобили на клиентите ни.“

В пресинформацията се казва, че "Ford започва официални консултации със своя Работнически съвет и партньорите си от профсъюзите и ще работи съвместно с всички ключови акционери, за да осъществи новата стратегия".

Заводът Ford Aquitaine Industries в Бордо, Франция, който произвежда малки автоматични трансмисии, ще затвори през август 2019 г.

Стартирали са разговори между Ford и неговия Работнически съвет да се прекрати производството на семейните миниванове C-MAX и Grand C-MAX в завода в Саарлуис в Германия, тъй като сегментът на компактните мултифункционални автомобили се свива в Европа.

Ford предприема "стратегически преглед" на Ford Sollers, съвместното предприятие на компанията в Русия. Обсъждат се няколко опции за значително преструктуриране на Ford Sollers от Ford и партньора на компанията Sollers PJSC. Очаква се да бъде взето решение през второто тримесечие. Тоест - и този завод може да хлопне кепенците.

"Ford планира да консолидира седалището си във Великобритания и седалището на Ford Credit Europe в техническия център Ford Dunton в Югоизточен Есекс, за да подобри финансовата стабилност и да създаде технически център, фокусиран върху клиента. Тази мярка подлежи на консултации с профсъюзите и местно одобрение", пише още в пресрилийза.

За затваряне на завода на Ford във Франция се говори от години.

54 хиляди служители и работници се трудят за Ford в Европа. Основно те са базирани във Великобритания, Германия и Испания. Според "Файненшъл таймс" от затворения завод във Франция и намаляване на производството в Саарлуис ще бъдат съкратени 1140 работни места.

Конкретни мерки

Подобренията в структурните разходи ще се подкрепят от намаляване на допълнителния труд във всички звена - с фиксирано или почасово заплащане, казва Ford Европа. Подобрения в управлението, обявени през декември, вече са в ход чрез промяна с фиксирано заплащане в световен мащаб. Така се цели "подобряване гъвкавостта на организацията".

"Ford цели да постигне намаляване на разходите за работна ръка, доколкото е възможно, чрез доброволно освобождаване на служители в Европа и ще работи в тясно сътрудничество със социални партньори и акционери, за да постигне тази цел", гласи един от най-интересните текстове в информацията.

В дългосрочен план Ford Европа заявява, че цели 6% марж на печалбата преди лихви и данъци, с възвръщаемост, надхвърляща разходите за капитала за всяка сфера на дейност.

Лекотоварни автомобили - сътрудничество с VW

Друг любопитен момент - Ford, който е №1 в Европа по продажба на лекотоварни автомобили, планира сътрудничество с германския концерн Volkswagen.

Президентът на Ford Джим Хакет (вляво) и босът на VW Херберт Дайс на щанда на германския концерн на автоизложението в Детройт. 

"В съответствие с глобалния подход на Ford за финансова стабилност чрез изграждане, партниране или купуване, Ford Европа ще използва взаимоотношенията си - като например успешния джойнтвенчър Ford Otosan и потенциалното сътрудничество с Volkswagen AG - за да подпомогне ръста на лекотоварните си автомобили", разкрива фирмата със синия овал.

Пътнически автомобили

Както стана ясно по-горе, семейният C-MAX отива в енциклопедиите. В бъдеще всеки модел на Ford от изцяло новия Focus нататък ще има електрическа версия. Това включва нови модели и нови версии на съществуващи автомобили. От Fiesta до Transit ще бъде предлагана опция за "мек" хибрид, пълен хибрид, плъг-ин хибрид или изцяло електрически.

Ford също така заявява, че ще "надгради" успеха си в нарастващия сегмент на високопроходимите автомобили в Европа. Продажбите на SUV моделите EcoSport, Kuga и Edge достигнаха рекордни нива през 2018 г. - за първи път надхвърляйки четвърт милион продажби.

Mustang Shelby GT500 в Детройт.

Вносни автомобили

Ford обособява трета бизнес категория за клиентите си в Европа, освен лекотоварни и пътнически, въвежда "вносни автомобили". Тук попадат американските модели, като например спортният Mustang, който пали кръвта с всичките си модификации, а публиката му на Стария континент не е за пренебрегване.

Нишовото портфолио ще включва Mustang, Edge и друг SUV автомобил, който ще бъде представен през април, както и изцяло нов напълно електрически високопроходим автомобил, вдъхновен от Mustang, през 2020 г.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?