Article_top

Вицепремиерът Томислав Дончев обяви в предаването "Лице в лице" по бТВ, че вече са постъпили предложения за съкращения на минимум 1600 души в държавната администрация. Той добави, че това не са окончателни цифри, очаква предложенията на още две министерства.

Това са само под 2% от цялата администрация, отбеляза Дончев.

„Съкращения ще има и мога да обясня защо, заяви вицепремиерът. - Въпреки че като брой администрацията в България не е толкова голяма, не е на първите места в Европа на глава от населението. Само че е оразмерявана за други епохи, когато комуникациите са били по-слаби и в някои населени места хората са били повече. Имаме звена, в които работят повече хора, отколкото е необходимо. Имаме и звена, където е обратното - натоварването е повече. Затова се опитваме да направим оптимизация по интелигентния начин."

"През тази година ще текат няколко стъпки, добави той. - Първата е министрите да преценят къде и с колко човека могат да се разделят. Празни бройки, съкращаване на служители, преструктуриране… Започваме с 1600 бройки от различни министерства. Този процес ще продължи. През март-април ще бъдем готови с един много прецизен анализи, които се правят към момента.

Оттам очаквам да видим къде имаме излишни звена. Налице са дублиране на звена, които изпълняват една и съща функция, но са под различни шапки. 1600 са в плана на министрите. Това е малко под два процента, доколкото администрацията е 100 хиляди души. Общинската е 29 хиляди. Чакам още две министерства, така че стойността ще се покачи нагоре. Има напрежение в администрацията, никой не обича да съкращава."

Томислав Дончев коментира и строежа на АМ „Хемус” - без обществени поръчки.

"Ще отправя един мой стар призив, че трябва да се чете, особено преди да се говори. Законодателството казва, че може по този начин да се строи. И то не българското, а европейското. Възложителят има право на ниво европейско законодателство да възлага без конкурентна процедура, без процедурите, които са уредени в закона. Това е законно и пак става въпрос за процедура. Практика в редица държави е. Става въпрос за така нареченото "вътрешно възлагане". Нали левицата иска повече държавно участи? Ще бъда шеговит - изпълняваме препоръките на левицата. Компанията, която строи магистралата, е държавна", рече Дончев. 

"Най-важно е да се построи „Хемус” с добро качество на добра цена и законно. Това е практика в общини, които възлагат дадени комунални дейности на свои фирми. В строителството няма много такива случаи, но пак казвам, практиката е европейска. А и строежът на магистрала не като бродерия на нощна лампа, то се вижда от всички и е публично колко пари са изхарчени. Заедно с вас ще наблюдаваме и контролираме”, отбеляза вицепремиерът.

Той обеща тази година да се дадат електронни обществени поръчки - системата е готова и се тества в момента.

Томислав Дончев отказа да коментира решението на съда за отмяна на плана за парк “Пирин”. Какво следва?

“Всичко се връща в изходни позиции, все едно че нищо не е правено. Силно скептичен съм какво може да се направи с всички натрупани грешки през годините. Ние имаме един непроведен обществен разговор искаме ли да развиваме ски спортове, какви, къде и в каква хармония с околната среда. Разговорът се води спорадично, а трябва да е като обществен дебат. Потенциал за ски имаме и в други планини. Все си мисля, че между двете гледни точки - дива природа и ски туризъм, може да има допирни точки. Има страни, които печелят от такъв туризъм и в същото време са съхранили природата си.”

На този етап няма намериния за нов план за парк "Пирин", изтъкна той. И добави, че е планинар, а не скиор, така не би могло да бъде обвинен в конфликт на интереси.

 

Вицепремиерът Томислав Дончев обяви в предаването "Лице в лице" по бТВ, че вече са постъпили предложения за съкращения на минимум 1600 души в държавната администрация. Той добави, че това не са окончателни цифри, очаква предложенията на още две министерства.

Това са само под 2% от цялата администрация, отбеляза Дончев.

„Съкращения ще има и мога да обясня защо, заяви вицепремиерът. - Въпреки че като брой администрацията в България не е толкова голяма, не е на първите места в Европа на глава от населението. Само че е оразмерявана за други епохи, когато комуникациите са били по-слаби и в някои населени места хората са били повече. Имаме звена, в които работят повече хора, отколкото е необходимо. Имаме и звена, където е обратното - натоварването е повече. Затова се опитваме да направим оптимизация по интелигентния начин."

"През тази година ще текат няколко стъпки, добави той. - Първата е министрите да преценят къде и с колко човека могат да се разделят. Празни бройки, съкращаване на служители, преструктуриране… Започваме с 1600 бройки от различни министерства. Този процес ще продължи. През март-април ще бъдем готови с един много прецизен анализи, които се правят към момента.

Оттам очаквам да видим къде имаме излишни звена. Налице са дублиране на звена, които изпълняват една и съща функция, но са под различни шапки. 1600 са в плана на министрите. Това е малко под два процента, доколкото администрацията е 100 хиляди души. Общинската е 29 хиляди. Чакам още две министерства, така че стойността ще се покачи нагоре. Има напрежение в администрацията, никой не обича да съкращава."

Томислав Дончев коментира и строежа на АМ „Хемус” - без обществени поръчки.

"Ще отправя един мой стар призив, че трябва да се чете, особено преди да се говори. Законодателството казва, че може по този начин да се строи. И то не българското, а европейското. Възложителят има право на ниво европейско законодателство да възлага без конкурентна процедура, без процедурите, които са уредени в закона. Това е законно и пак става въпрос за процедура. Практика в редица държави е. Става въпрос за така нареченото "вътрешно възлагане". Нали левицата иска повече държавно участи? Ще бъда шеговит - изпълняваме препоръките на левицата. Компанията, която строи магистралата, е държавна", рече Дончев. 

"Най-важно е да се построи „Хемус” с добро качество на добра цена и законно. Това е практика в общини, които възлагат дадени комунални дейности на свои фирми. В строителството няма много такива случаи, но пак казвам, практиката е европейска. А и строежът на магистрала не като бродерия на нощна лампа, то се вижда от всички и е публично колко пари са изхарчени. Заедно с вас ще наблюдаваме и контролираме”, отбеляза вицепремиерът.

Той обеща тази година да се дадат електронни обществени поръчки - системата е готова и се тества в момента.

Томислав Дончев отказа да коментира решението на съда за отмяна на плана за парк “Пирин”. Какво следва?

“Всичко се връща в изходни позиции, все едно че нищо не е правено. Силно скептичен съм какво може да се направи с всички натрупани грешки през годините. Ние имаме един непроведен обществен разговор искаме ли да развиваме ски спортове, какви, къде и в каква хармония с околната среда. Разговорът се води спорадично, а трябва да е като обществен дебат. Потенциал за ски имаме и в други планини. Все си мисля, че между двете гледни точки - дива природа и ски туризъм, може да има допирни точки. Има страни, които печелят от такъв туризъм и в същото време са съхранили природата си.”

На този етап няма намериния за нов план за парк "Пирин", изтъкна той. И добави, че е планинар, а не скиор, така не би могло да бъде обвинен в конфликт на интереси.

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Не знам защо никой журналист

Не знам защо никой журналист не отвори и прочете ЗОП. Достатъчно е да отдели 20 мин. (аз самия го направих това преди малко, затова твърдя, че 20 мин са достатъчни)

След което да зададе следните два въпроса на Дончев:
1. Автомагистрали (Автомагистрали, не АПИ) явява ли се Възложител, съгласно
чл.5 (2) 13.
чл.6 (1) 1.
??????

2. Кое от иключенията описани (по-към края) в ЗОП освобождава Автомагистрали да не пряват обществени поръчки ?
(отговора е "няма такова", ама до се стига след 20 мин)

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията