Логата са един от най-важните елементи  в света на графичния дизайн. Те са навсякъде, почти всяко нещо в бита ни има свой запазен знак. Тези симоволи са и в основата на маркетинга и рекламата - едва ли има човек, който не познава логото на "Макдоналдс", "Тойота" или "Кока-кола". Да се създаде красив и запомнящ се знак не е лесна задача, някои се харесват на всички, други се запомнят само защото се набиват на очи. Понякога обаче най-интересният аспект на логото не е самата графика. Това е историята зад него.

 През 1992 година група дизайнери получават задачата да създадат новото лого на НАСА. Досегашното, което включвало само червените букви NASA, трябвало да бъде включено в проекта, както и схематична рисунка на земното кълбо и космическа орбита. Синята планета Земя, която всички познаваме, била разпратена до ръководството на космическата програма и всички астронавти. Целта била да се съберат мнения преди знака да бъде показан офижциално. Служителите го намерили за толкова грозно, че старши астронавтите започнали да го наричат "кюфтето". Кюфте или не, знакът се използва и днес. 

Друг странен случай е т.нар. "човече на Мишлен", което е отличителния знак на марката автомобилни гуми. Човечето се появява през 1898 година, но кой знае защо на художниците се видяло забавно да го нарисуват като зъл стар пияница. Дали му името "Бибендум" ( от лат. пия, който пие) и го представили на президента на компанията.Рекламата била пусната, но след няколко месеца подигравки и прякора " Пияницата на пътя", от Мишлен пуснали преработен вариант. Логото е преправяно няколко пъти през годините, докато стане симпатичното дебело човече от автомобилни гуми. 

Прототипът на "човечето на Мишлен"

Знакът за мир, който става символ на всички хипита заедно със слогъна "Правете любов, а не война" всъщност идва от насилствена бойна сцена. В картина на Франсиско Гоя, която изобразява разстрелване на селянин, злополучният мъж е вдигнал ръцете си нагоре и леко е свел глава. Години по-късно в тази геометрия после друг художник вижда скрит символ за мир, тъй като според него селянинът моли да го пощадят. Той обърнал проекцията наобратно и така картината на Гоя станала основа на знака за мир.

Картината на Гоя

Интересен е и случаят с лого на телевизия CBS. Според някои дизайнери мотивът за "окото" в знака е взет от религиозна книга от 19-ти век. "Всевиждащото око" както се нарича символа харесало на маркетинговия отдел, специалистите решили, че има "закачка" - телевизия, на  която нищо не убягва. Въпреки някои упреци, че знака е копиран, той и днес продължава да е лого на CBS. 

"Всевиждащото око"  на CBS.