Article_top

Фирмата, избрана от Агенция "Пътна инфраструктура" да направи идеен проект и Подробен устойствен план - парцеларен план (ПУП-ПП) е докарала техника в близост до трасето на поредния участък от магистрала "Струма".

За строежа на лота в момента тече обществена поръчка, която е на етап "подаване на оферти" и дейностите около трасето през 2018 г. нямат общо с този процес, както се твърдеше в материал на бТВ от вчера.

Това се разбра от думите на управителя на компанията "Пътпроект - 2000", избрана от пътната агенция за предпроектната работа още през 2017-2018 г. - инж. Любен Симеонов. Отново пред бТВ той обяви, че фирмата е правила сондажи и временни пътища - процес, който предхожда изготвянето на техническия проект и строителството на трасето на автомагистралата.

„Заедно с изготвянето на идейния проект, което започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов.

Инж. Любен Симеонов. Снимка бТВ

„Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали вследствие на атмосферните условия”, подчерта той.

Инж. Симеонов призна пред бТВ, че няма задание за допълнителни сондажи, но когато през април 2018 г. от АПИ му възлагат актуализация на парцеларния план (решението за това е публикувано на сайта на АПИ още тогава, както и резултатът от конкурса за идеен проект, спечелен от "Пътпроект - 2000" преди това, както Клуб Z писа още вчера - б.р.), проектантите решават да довършат работата си по сондиране и геоложко проучване. Целта на това - да не се допуснат грешки, които могат да попречат на следващите етапи на строителство на магистрала "Струма". По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов и добави:

„Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. Ние сме го проверили, но чрез друг метод, не конкретно чрез инженерно-геоложко сондиране”, категоричен  беше проектантът.

Според управителя на фирмата проектант през 2017 г. е информирано Държавното горско стопанство, на чиято територия са се случвали дейностите по сондиране и проправяне на път за машините, че такива дейности предстоят. През 2018 г. са направени допълнителните сондажи, но без ново уведомление. 

Според инж. Симеонов не става дума за никакви далавери, а за непознаване на технологичния процес за строеж на пътища, в това число и магистрали, става ясно от негови думи, цитирани от радио "Фокус".

 

Фирмата, избрана от Агенция "Пътна инфраструктура" да направи идеен проект и Подробен устойствен план - парцеларен план (ПУП-ПП) е докарала техника в близост до трасето на поредния участък от магистрала "Струма".

За строежа на лота в момента тече обществена поръчка, която е на етап "подаване на оферти" и дейностите около трасето през 2018 г. нямат общо с този процес, както се твърдеше в материал на бТВ от вчера.

Това се разбра от думите на управителя на компанията "Пътпроект - 2000", избрана от пътната агенция за предпроектната работа още през 2017-2018 г. - инж. Любен Симеонов. Отново пред бТВ той обяви, че фирмата е правила сондажи и временни пътища - процес, който предхожда изготвянето на техническия проект и строителството на трасето на автомагистралата.

„Заедно с изготвянето на идейния проект, което започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов.

Инж. Любен Симеонов. Снимка бТВ

„Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали вследствие на атмосферните условия”, подчерта той.

Инж. Симеонов призна пред бТВ, че няма задание за допълнителни сондажи, но когато през април 2018 г. от АПИ му възлагат актуализация на парцеларния план (решението за това е публикувано на сайта на АПИ още тогава, както и резултатът от конкурса за идеен проект, спечелен от "Пътпроект - 2000" преди това, както Клуб Z писа още вчера - б.р.), проектантите решават да довършат работата си по сондиране и геоложко проучване. Целта на това - да не се допуснат грешки, които могат да попречат на следващите етапи на строителство на магистрала "Струма". По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов и добави:

„Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. Ние сме го проверили, но чрез друг метод, не конкретно чрез инженерно-геоложко сондиране”, категоричен  беше проектантът.

Според управителя на фирмата проектант през 2017 г. е информирано Държавното горско стопанство, на чиято територия са се случвали дейностите по сондиране и проправяне на път за машините, че такива дейности предстоят. През 2018 г. са направени допълнителните сондажи, но без ново уведомление. 

Според инж. Симеонов не става дума за никакви далавери, а за непознаване на технологичния процес за строеж на пътища, в това число и магистрали, става ясно от негови думи, цитирани от радио "Фокус".

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

"решават да довършат работата

"решават да довършат работата си"

Много омаен и обтекаем разказа на инж. Любен Симеонов, докато не се стигне до "решават да довършат работата си".

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията