Китайският онлайн търговски гигант "Алибаба" води преговори с германската верига магазини "Метро", за да придобие дял в германската компания, предаде Ройтерс, цитирайки три отделни източника.

Става дума за бизнеса на "Метро" в Китай. Двете фирми отказаха да коментират новините.

Преговорите са все още в ранна фаза и всичко може да се обърква, съобщиха източниците на информационната агенция.

Интересът на "Алибаба" бил събуден, след като през миналата година местният ѝ конкурент "Тенсент" подписа сделка за партньорство с френската верига магазини "Карфур".

"Алибаба", която управлява потребителските онлайн платформи "Таобао" и "Тмол", както и приложението за доставки на храна "Ele.me", смята да развива търговията на дребно, предаде един от източниците. 

"Метро" разполага с 95 магазина в Китай и недвижими имоти в големи търговски центрове като Пекин и Шанхай.

Освен "Алибаба" има и други фирми, които са в ранен етап на преговори с германската компания според цитираните от Ройтерс източници.

Изпълнителният директор на "Метро" Олаф Кок заяви във вторник, че фирмата сериозно обмисля да се партнира с китайски компании на местно ниво.

"Метро" и "Алибаба" вече си били сътрудничели в онлайн търговията в Китай.

"Ние постепенно нарастваме там и сме на печалба", заяви Кок.