Китайският онлайн търговски гигант "Алибаба" води преговори с германската верига магазини "Метро", за да придобие дял в германската компания, предаде Ройтерс, цитирайки три отделни източника.
Става дума за бизнеса на "Метро" в Китай. Двете фирми отказаха да коментират новините.
Преговорите са все още в ранна фаза и всичко може да се обърква, съобщиха източниците на информационната агенция.
Интересът на "Алибаба" бил събуден, след като през миналата година местният ѝ конкурент "Тенсент" подписа сделка за партньорство с френската верига магазини "Карфур".
"Алибаба", която управлява потребителските онлайн платформи "Таобао" и "Тмол", както и приложението за доставки на храна "Ele.me", смята да развива търговията на дребно, предаде един от източниците.
"Метро" разполага с 95 магазина в Китай и недвижими имоти в големи търговски центрове като Пекин и Шанхай.
Освен "Алибаба" има и други фирми, които са в ранен етап на преговори с германската компания според цитираните от Ройтерс източници.
Изпълнителният директор на "Метро" Олаф Кок заяви във вторник, че фирмата сериозно обмисля да се партнира с китайски компании на местно ниво.
"Метро" и "Алибаба" вече си били сътрудничели в онлайн търговията в Китай.
"Ние постепенно нарастваме там и сме на печалба", заяви Кок.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни