Ad Config - Website header

 

Article_top

Счупена стрелка - това е най-вероятната причина за дерайлирането на влака, натоварен с цистерни пропан-бутан, на Централната жп гара в Пловдив вчера. Това заяви управителят на фирмата собственик на композицията "Булмаркет Реъл Карго" - Петър Ганев. От релсите в събота излязоха два локомотива и три вагона от композицията, превозвала 1900 т. пропан-бутан.

„След първоначалния оглед, при който стана ясно, че има счупване на език на стрелка, днес очакваме да има измерване за скрити пропадания”, каза той пред бТВ.

На местопроизшествието следователите и вещите лица намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи, уточняват от "Булмаркет Рейл Карго". 

„Всички локомотиви са технически изправни – имат технически паспорти, регулярно минават на прегледи. Дерайлиралият локомотив е „Сименс” на около 15 години. те са много добри сравнени с локомотивите на БДЖ”, каза още Ганев.

Цистерните също са проверени и са в изправност, увериха от „Булмаркет”

Фирмата е собственик и на влака, причинил трагедията в Хитрино преди години. 

От НКЖИ заявиха по-късно пред бТВ, че стрелките и релсите са били инспектирани преди 10 дни, а ревизия на изправността на трасето се прави всеки месец. При последната проверка не са констатирани повреди. Причината за счупването на стрелката предстои да бъде открита. 

Директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски заяви, цитиран от БНР, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут са минали две други композиции с по-голяма брутна тежест от тази на дерайлиралия влак.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ, уточнявайки, че той самият не се съмнява в релсовия път.

Цистерните с пропан-бутан вече са изтеглени, а двата локомотива са изправени и ще напуснат гарата, съобщи директорът на Областната дирекция на полицията под тепатата Пловдив старши комисар Атанас Илков. 

Движението по жп линията Пловдив – Карлово е възстановено, а днес през деня ще бъдат отстранени щетите по релсовия път и ще продължат огледите на разследващите. Предстои и прехвърляне на данните от черните кутии на локомотивите, за да се установи с каква скорост са се движили.

От фирмата превозвач са категорични, че влакът е навлязъл в гарата със скорост под 40 км/ч.

 

Счупена стрелка - това е най-вероятната причина за дерайлирането на влака, натоварен с цистерни пропан-бутан, на Централната жп гара в Пловдив вчера. Това заяви управителят на фирмата собственик на композицията "Булмаркет Реъл Карго" - Петър Ганев. От релсите в събота излязоха два локомотива и три вагона от композицията, превозвала 1900 т. пропан-бутан.

„След първоначалния оглед, при който стана ясно, че има счупване на език на стрелка, днес очакваме да има измерване за скрити пропадания”, каза той пред бТВ.

На местопроизшествието следователите и вещите лица намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи, уточняват от "Булмаркет Рейл Карго". 

„Всички локомотиви са технически изправни – имат технически паспорти, регулярно минават на прегледи. Дерайлиралият локомотив е „Сименс” на около 15 години. те са много добри сравнени с локомотивите на БДЖ”, каза още Ганев.

Цистерните също са проверени и са в изправност, увериха от „Булмаркет”

Фирмата е собственик и на влака, причинил трагедията в Хитрино преди години. 

От НКЖИ заявиха по-късно пред бТВ, че стрелките и релсите са били инспектирани преди 10 дни, а ревизия на изправността на трасето се прави всеки месец. При последната проверка не са констатирани повреди. Причината за счупването на стрелката предстои да бъде открита. 

Директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски заяви, цитиран от БНР, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут са минали две други композиции с по-голяма брутна тежест от тази на дерайлиралия влак.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ, уточнявайки, че той самият не се съмнява в релсовия път.

Цистерните с пропан-бутан вече са изтеглени, а двата локомотива са изправени и ще напуснат гарата, съобщи директорът на Областната дирекция на полицията под тепатата Пловдив старши комисар Атанас Илков. 

Движението по жп линията Пловдив – Карлово е възстановено, а днес през деня ще бъдат отстранени щетите по релсовия път и ще продължат огледите на разследващите. Предстои и прехвърляне на данните от черните кутии на локомотивите, за да се установи с каква скорост са се движили.

От фирмата превозвач са категорични, че влакът е навлязъл в гарата със скорост под 40 км/ч.

Коментари

тути-фрути

Пропаднало подобие на държава - господ я пази! Тази композиция ако се беше взривила, половината от феодалния Герговград нямаше да го има, а ние щяхме да сме в национален траур, начело с Боко и Цецо.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какво очаквате да се случи на новодомците от ГЕРБ?