Два от най-посещаваните сайта в света - Facebook и YouTube, тестват активно мерки срещу антиваксърите и други видове дезинформация.
Хората на Зукърбърг обещаха да отказват одобрение на всякакви реклами, които представят фалшива информация за болести и ваксини. Досега подобни мерки нямаше и рекламните алгоритми на социалната мрежа често пробутваха антиваксърски съобщения на потребителите.
"Работим за това да се борим по-ефективно с дезинформацията за ваксините във Facebook, като намаляваме разпространението и осигуряваме на хората авторитетна информация по темата", обяснява в блогпост вицепрезидентката по глобална политика Моника Бикърт.
YouTube пък вече тества нов подход сред ограничен брой потребители в Индия, разказва Buzzfeed. При отваряне на антиваксърско видео платформата ще предлага подбрани материали, които разясняват реалните факти.
Информационните панели ще бъдат пълнени от партньори на компанията, които се занимават с проверка на факти.
Мярката на YouTube се стреми да избегне всякакви обвинения в цензура - видеата на антиваксъри, вярващи в Плоската земя и други няма да бъдат променяни или замествани. Просто ще има информационен панел, който можете да прочетете, или да подминете.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни