Два от най-посещаваните сайта в света - Facebook и YouTube, тестват активно мерки срещу антиваксърите и други видове дезинформация.

Хората на Зукърбърг обещаха да отказват одобрение на всякакви реклами, които представят фалшива информация за болести и ваксини. Досега подобни мерки нямаше и рекламните алгоритми на социалната мрежа често пробутваха антиваксърски съобщения на потребителите.

"Работим за това да се борим по-ефективно с дезинформацията за ваксините във Facebook, като намаляваме разпространението и осигуряваме на хората авторитетна информация по темата", обяснява в блогпост вицепрезидентката по глобална политика Моника Бикърт.

YouTube пък вече тества нов подход сред ограничен брой потребители в Индия, разказва Buzzfeed. При отваряне на антиваксърско видео платформата ще предлага подбрани материали, които разясняват реалните факти.

Видеата ще получават и специален рейтинг, когато бъдат проверени.

Информационните панели ще бъдат пълнени от партньори на компанията, които се занимават с проверка на факти. 

Мярката на YouTube се стреми да избегне всякакви обвинения в цензура - видеата на антиваксъри, вярващи в Плоската земя и други няма да бъдат променяни или замествани. Просто ще има информационен панел, който можете да прочетете, или да подминете.